הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי הכניסה לאתר החרמון יהיו בפיקוח המדינה


שר האוצר אישר את החלטת מועצת מקרקעי ישראל להחכיר את אתר החרמון לאגודת נווה אטי''ב. הסכם החכירה מחייב פיקוח של המדינה על מחירי הכניסה לאתר, נגישותו לציבור ורמת השירותים הניתנים בו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-12-2013



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר האוצר יאיר לפיד, אישר את החלטת מועצת מקרקעי ישראל להחכיר את אתר החרמון לאגודת נווה אטי"ב. ממשרד האוצר נמסר כי הסכם החכירה גובש מתוך הבנה כי מדובר בנכס לאומי ייחודי ולצורך שמירה על האינטרס הציבורי במקום.

הסכם החכירה עם אגודת נווה אטי"ב כולל תנאי לפיו המדינה תפקח על מחירי הכניסה לאתר. מנגנון הפיקוח ייקבע על ידי רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם משרד התיירות. כמו כן, כולל ההסכם הוראה המאפשרת את נגישות הציבור לאתר וכן התחייבות של האגודה לשמירה על רמה נאותה של שירותים באתר במהלך כל תקופת החכירה, בפיקוח משרד התיירות. עוד קובע ההסכם כי אגודת נווה אטי"ב תעביר למדינה מדי שנה תמלוגים בשיעור של 5% מההכנסות הנובעות מכל פעילות באתר, ללא הנחות אזור עדיפות לאומית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר האוצר יאיר לפיד: ״הסכם החכירה נועד לאפשר לציבור הישראלי ליהנות ממחירי כניסה מפוקחים לאתר החרמון תוך שמירה על רמת תנאים נאותה ונגישות האתר לציבור״.

יו״ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל ושר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר: ״אני מברך על כניסת החלטת המועצה לתוקף אחרי חתימת שר האוצר וחתימתי. משאבי הטבע של מדינת ישראל צריכים להיות נגישים לכולם במחירים הוגנים ורמת שירות נאותה תוך פיקוח הדוק של המדינה. הוריתי לוועדת המשנה להתכנס כבר בימים הקרובים על מנת לאשר ולדון על התעריפים החדשים על מנת שכבר בחורף הקרוב יזכו הגולשים ליהנות מהנחה משמעותית״.