הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


23 דונם שסופחו בטעות לגן לאומי יוחזרו לעיריית טייבה


לפני עשר שנים, כשהוכרז הגן הלאומי צור נתן, הרשויות לא שמו לב כי הוא משתרע גם על שטח שאושר כאזור תעסוקה בתוכנית המתאר של טייבה, עשרים שנה קודם לכן. הבוקר אישרה ועדת הפנים והגנת הסביבה צו של שר הפנים המורה על השבת השטח לעיר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-12-2013



גן לאומי צור נתן. צילום: עמית מנדלסון - אתר טבע ונופים בישראל

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, אישרה היום (ד') צו של שר הפנים גדעון סער, הגורע שטח של 22.8 דונם מהגן הלאומי צור נתן ומייעד אותם לאזור תעסוקה בעיר טייבה. שטח זה הוכרז בטעות כשטח של הגן הלאומי בעת הכרזתו בשנת 2003, מבלי שניתנה תשומת הלב לכך שכבר קודם לכן בשנת 1983, השטח אושר כאזור לתעסוקה בתכנית המתאר של טייבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היועץ המשפטי של וועדת הפנים, עו"ד תומר רוזנר, אמר במהלך הדיון בכנרת כי תופעת הטעויות הסטטוטורית הינה ''תופעה של קלקול במערכת הממשלתית שבסופו של דבר האזרחים נפגעים ממנה''. לדבריו הוועדה התייחסה לנושא זה כבר בעבר וביקשה כי יתוקנו נהלי עבודת משרד הפנים כך שבכל תכנית שמוגשת, ייבדק עוד לפני ההגשה, האם היא נופלת על שטח המוכרז כגן לאומי.

ח"כ אחמד טיבי, מיוזמי התיקון, אמר כי בשטח שמוחזר לטייבה גרות ועובדות כ-80 משפחות, וכי החלטת הוועדה הינה היסטורית. טיבי הודה לשר הפנים על כך שהקשיב והבין כי מדובר בטעות היסטורית וכי יש להשיב את אדמות טייבה לתושבי העיר.