הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תעריפי המים יירדו ב-5% בתחילת ינואר


מועצת רשות המים החליטה להפחית את תעריפי המים ב-5% בתחילת ינואר 2014. הפחתה נוספת של 6.5% צפויה להיכנס לתוקף בינואר 2015. במשרד האוצר וברשות המים מייחסים את ההוזלה להתייעלות שנכפתה על תאגידי המים. מנהל רשות המים: ''העבודה המקצועית של רשות המים שייצבה את משק המים בישראל יצרה את הבסיס להפחתת התעריפים, ותאפשר גם את ההוזלה הבאה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-12-2013



מתקן התפלת המים בחדרה, צילום: יח''צ

מועצת רשות המים בישיבתה היום (ה') החליטה להגדיל את הפחתת תעריפי המים הצפויה להיכנס לתוקף כבר בתחילת החודש הבא, זאת לאחר בחינת העלויות ושמיעת התנגדויות תאגידי המים ואחרים. תעריפי המים יופחתו בכ-5% ב-1 בינואר 2014, והפחתה נוספת צפויה להיכנס לתוקף ב- 1.01.2015. ההפחתה הצפויה גדולה יותר מהודעת רשות המים לפני כחודש, אז פורסם השימוע לקראת הורדת התעריפים בשיעור של כ-3%.

מתחילת ינואר הקרוב יוזל תעריף המים ויעמוד על 8.8 ₪ לקוב מים (עד למכסה של 7 קוב לחודשיים לכל נפש), זאת במקום 9.26 ₪ כיום. צריכה מעל מדרגת המכסה הראשונה תעלה 14.16 ₪ לקוב, במקום 14.91 ₪ כיום

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרשות המים נמסר היום, כי הקטנת התעריף בכ-5% בולט במיוחד לאור העליות בתעריפי החשמל, והעלייה בכמויות המים המותפלים בשנה הבאה. העלייה בתעריפי החשמל ורכישת מלוא כמויות המים המותפלים לשנה הבאה היה תורם לעליית התעריף בכ-6.5% (אם הרגולטור לא היה עושה כלום), כך שלמעשה, התייעלות משק המים באה לביטוי מבחינת הצרכן כשוות ערך לירידה מצטברת של כ- 11.5% בתעריף המים.

עוד נמסר מרשות המים כי חשוב להבהיר שהמהלך הוא במקביל לפעולת רשות המים, משרד האנרגיה והמים ומשרד האוצר המחייבים את תאגידי וספקי המים להתייעלות נוספת, תוך צמצום מספר התאגידים, במטרה להמשיך ולהקטין את עלויות משק המים. הקטנת העלויות מובילה להוזלת תעריפי המים - אשר על פי חוק חייבים לשקף את עלותם. ''יחד עם זאת, חשוב לציין כי העבודה המקצועית של תאגידי המים בהחלפת תשתיות, צמצום הפחת ועוד, הם אלו אשר אפשרו לצמצם בכמויות המים המותפלים, ואלמלא כן, תעריף המים היה רק עולה'' אומרים ברשות המים

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר: "מהלך זה יוביל לבשורה של ממש למשק המים והביוב בכללותו, ולצרכני המים והביוב בפרט, והוא מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים. אני משוכנע שגם בשנה הבאה נוכל לקדם התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן. המדובר בהיפוך מגמה. הוזלת מחירי המים הוא צעד נוסף בפעולות הרשות בתקופה האחרונה שמטרתם להקל על ציבור הצרכנים ולשפר את רמת השירות שהצרכן מקבל תמורת המחיר שהוא משלם".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: "אני ממשיך במה שהבטחתי בתחילת כהונתי להוזיל את מחיר המים לצרכנים. הוזלה זו מצטרפת להוזלת המים הקודמת ומדובר בהוזלה מצטברת בסך 5 אחוזים. זה נדבך נוסף בהוזלת יוקר המחיה ונמשיך במגמה זאת בזמן הקרוב בענפים השונים".

שר האוצר יאיר לפיד: "זהו צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה. הרפורמה לצמצום מספר תאגידי המים הביאה להפחתת תעריף המים ב-5% החל מינואר הקרוב. נמשיך לפעול כדי להקל על מעמד הביניים ולהמשיך להוריד את מחירי המים".