הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשל הסופה: משרד החקלאות אישר לייבא מלפפונים ללא מכס מירדן


האישור ניתן על מנת להתגבר על המחסור הקיים והצפוי בירקות טריים ולמנוע זינוק במחיריהם. בימים הקרובים צפויים להינתן אישורים ליבוא גם לעגבניות וקישואים, בהתאם להתפתחויות. מנתונים ראשוניים עולה כי הסופה גרמה לנזקים בהיקף של כ-100 מיליון שקלים, אך רק בימים הקרובים ניתן יהיה לאמוד במדוייק את היקפם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-12-2013



חממה שקרסה בנגב המערבי. צילום: איתן פלדש - קנט

משרד החקלאות אישר הערב (א') לייבא ללא מכס מלפפונים מירדן, זאת על מנת להתגבר על המחסור הקיים והצפוי בירקות טריים ולמנוע זינוק במחיריהם בעקבות הסופה. בימים הקרובים צפויים להינתן אישורים ליבוא גם לעגבניות וקישואים, בהתאם להתפתחויות . כך הוחלט בהערכת המצב שקיים הערב מנכ״ל משרד החקלאות, רמי כהן עם הנהלת המשרד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי רמי כהן משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחרי המצב בשטח ונערך למנוע את המחסור ואת זינוק במחירי הירקות והפרות הטריים תוך שמירה על המגדלים המקומיים. במשרד החקלאות ימשיכו מחר בתיאום הפעולות מול ארגוני החקלאים לטיפול בבעיות שיתעוררו בקרב החקלאים בשיתוף הקרן לנזקי הטבע, הזרוע הביצועית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לנושא זה.

ומה לגבי הפירות ? בארגון מגדלי הפירות ביקשו הבוקר להדגיש כי אין כל סיבה להעלאת מחירי הפירות בעקבות הסערה. לדברי מנכ''ל הארגון איציק כהן ''תפוחים, ענבי מאכל, אגסים, אפרסמונים וזנים נוספים נקטפו בקיץ ומשווקים מקירור. החקלאים כבר קיבלו את התמורה עבור הפירות וכל עלייה במחיריהם היא משחק של גורמים בשרשרת השיווק כדי להרוויח מהסערה ללא כל הצדקה. הבננות הן הפרי היחיד שאינו משווק מקירור, אך האזורים בהם נמצאים המטעים, שהם בגובה נמוך לאורך החוף או בעמק הירדן, לא נפגעו ממזג האוויר. גם מחיר פירות ההדר לא אמור להיות מושפע ממזג האויר'' אומר כהן

מחברת קנט - הקרן לנזקי טבע בחקלאות נמסר היום (א') בצהריים, כי מהערכה ראשונית של שמאי החברה, הסערה גרמה עד כה לנזקים של כ-100 מיליון ₪ לחקלאים. החברה תיגברה את מערך השמאים שיצאו לשטח כדי לאמוד את הנזקים, ורק בימים הקרובים ניתן יהיה לאמוד במדויק את היקפם, במיוחד לאור העובדה כי במהלך הלילות הבאים צפויה קרה ברחבי הארץ.