הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זרעים גדרה מציגה: שירות GroNTec לחקלאי הערבה


ליווי צמוד, מערכת איסוף וניתוח נתונים מקיפה הכוללת טכנאי איסוף מקצועיים, בדיקות מעבדה, חיישנים בחלקת המגדל, ומערכת מיחשוב חדשה לאיסוף וניתוח מדדי שדה והמלצות גידול; כל אלו משתלבים יחד למוצר חדשני וייחודי אשר מלווה את המגדל בזמן אמת ומסייע בהגדלת היבול וניהולו בצורה מיטבית, מדודה ובדוקה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-12-2013



פלפלים בחממה בערבה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

איך משפרים את ריווחיות הגידול? חברת זרעים גדרה מבית Syngenta, מציגה שירות ייחודי לחקלאי הערבה. GroNTec הינו שרות שכולל שילוב של ליווי אישי ומקצועי ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מאפשר שיפור משמעותי ביבול המסחרי, תוך כדי הקטנת משאבי המים והדשן והפחתת הוצאות הגידול.

במסגרת השירות מנוטרת חלקת המגדל באופן רציף בעזרת צוות טכני ובאמצעות חיישנים אוטמאטיים המותקנים בחלקת המגדל, במטרה לזהות מדדים חיוניים להתפתחות היבול, כגון תנאי האקלים, רמת הלחות, טמפרטורה וקרינה; ניטור הקרקע במדדי הזנה, מליחות, רטיבות קרקע וטמפרטורה; ואף את קצב התפתחות הצמח באמצעות מדידות קצב גדילה, צבירת פירות ווגטציה של הצמח. המידע הנאסף מתנקז לאתר אינטרנט ייעודי כך שכל מגדל יכול לצפות בנתוני החלקה האישית שלו בכל רגע נתון. בנוסף, מדי שבוע מגיע לחלקה אגרונום מלווה מסייע למגדל להוביל את השדה על בסיס ניתוח הנתונים שנאספו מהחלקה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

GroNTec הינה היחידה האגרו-טכנית של זרעים גדרה-Syngenta, שמטרתה ליצור, לקדם ולהפיץ ידע אגרו-טכני וחדשנות למגדלים לצורך מיצוי הפוטנציאל הגנטי של הזנים. צוות היחידה בראשות החוקר ד"ר איתי מיארה מורכב מאגרונומים בעלי ניסיון רב וממומחי מערכות מידע. "השירות החדשני שפיתחנו יוצא לראשונה לשוק כמוצר מסחרי, לאחר שהתקבל בהתלהבות במספר פילוטים שביצענו בשנים האחרונות", אומר ד"ר איתי מיארה השירות שפיתחנו משקף את תפיסתנו כחברה שרואה עצמה כמומחית לפתרונות טכנולוגיים עבור המגדלים,לצורך מקסום התוצאות מהשדה. לקוחותינו מקבלים פתרונות אישיים וגם נהנים מהידע הרחב שנצבר ע''י מגדלים אחרים ומידע חדש הנלמד ע''י מחקרים מכווני יבול.

חקלאים מספרים:

דודו אלקיים, מגדל פלפל לייצוא, חצבה: "נכנסתי לפרויקט הליווי של ה GroNTec כאשר היבול שלי היה לא רע, ובכל זאת, כיוון שאני איש מו"פ אני יודע כמה חשוב לקבל ידע והדרכה ממקורות שונים. הליווי של צוות ה- GroNTec מאוד מסודר ומעניק לי הדרכה צמודה וציוד משוכלל לבדיקת פרמטרים בקרקע, שקודם היה קשה עד בלתי אפשרי להשיג באופן מסודר. החיישנים בודקים באופן עקבי את רמת המליחות, החנקן ועוד. ברגע שיש את כל אלה, זה לא נותן לי ליפול לטעויות שהייתי עושה בעבר או לבזבז משאבים על הטיפול הלא נכון. אני יושב עם המלווה המקצועי של ה GroNTec באופן קבוע, ויחד אנחנו מנתחים את הנתונים ומחליטים האם ומה לשנות בגידול – וכבר קרה לי שבעקבות המידע שקיבלתי שיניתי את הטיפול. אני קורא לחקלאים לא להגיד 'אני יודע לבד' - יש פה ידע וניסיון שצריך להיעזר בהם".

ניצן אייזיקסון, מגדל 100 דונם של פלפלים בעין יהב: "הפרויקט כולל ליווי של יועץ מקצועי , אגרונום שמבקר בחלקה לפחות פעם בשבוע ומלמד אותי אגרו-טכניקה. במחזור גידול הפלפל יש מספר צמתים מאוד מרכזיים, שכל שינוי או מניפולציה בנקודות הזמן האלה עשויים להשפיע באופן דרסטי על הגידול. חשוב לי מאוד לקבל החלטות לפי הנתונים האמיתיים בשטח מהסנסורים ועל פי ניסיונו של האגרונום, ולא על פי תחושת הבטן שלי בלבד. אני מאוד מרוצה מהפרויקט: הפגישות השבועיות, השיחות והמיילים מכניסים את העבודה לסדר ולתחושה שאתה עושה הכי טוב שאפשר".