הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות הוציא הנחיות לטיפול בעצים בעקבות נזקי הסופה


אלפי עצים ברחבי הארץ הפכו למסוכנים לסביבה. לאור הסכנה המידית, הוציא הבוקר משרד החקלאות ופיתוח הכפר הנחיות חירום ל'מסלול מקוצר' לטיפול בעצים אשר נידרש לכרות אותם באופן מידי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-12-2013



מבשרת ירושלים בסופה, צילום: מאיה בר-יעקב

בעקבות סופת השלגים שפקדה את המדינה לפני ימים אחדים, נשברו וקרסו אלפי עצים ברחבי הארץ, ועצים רבים נוספים הפכו למסוכנים לסביבה. לאור הסכנה המידית, הוציא הבוקר משרד החקלאות ופיתוח הכפר הנחיות חירום ל"מסלול מקוצר" לטיפול בעצים המהווים סכנה ואשר נידרש לכרות אותם באופן מידי.

על פי ההנחיות, פקידי היערות המקומיים של הקק"ל בערים וביישובים הרלוונטיים, יאשרו כריתת עצים מסוכנים בטרם הונפק רישיון מסודר. ה"מסלול המקוצר" יופעל באזורי פגיעת הסופה בלבד ורק בתנאי שפקיד היערות המקומי או נציגיו ביקרו במקום, והשתכנעו כי קיימת סכנה מיידית לחיי אדם או לרכוש ולתשתיות בהשארת העץ על כנו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי הנחיות המשרד, פקיד היערות המקומי ינהל רישום מסודר של העצים אותם הנחה לכרות באופן מידי, ורישיון יונפק בדיעבד עם החזרה לשיגרה. לאור דחיפות הטיפול הנדרש, יונפקו אישורי הכריתה ללא תשלום אגרה וללא צורך בהגשת טפסי בקשה.

פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, חגי שניר: "מטרת ההנחיות אד-הוק הינה לספק פתרונות מהירים למצב הקיצוני הנתון, שמצד אחד ישמרו על ביטחון התושבים והרכוש, ומן הצד השני, לא יכרתו עצים שאינם מסכנים לחינם. אני קורא לרשויות המקומיות, למוסדות ציבור ולגופי תשתית אחרים לטפל בעצים בתחומם באופן מקצועי קבוע ושוטף כדי למנוע סיכונים מיותרים".


ירושלים בסופה, צילום: משה לוי