הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוקי וצ'ופצ'יקוני: זוג גאה ראשון של פינגווינים בספארי


המטפלים היו בטוחים שהפינגווינים שהפכו לזוג ובנו להם קן אוהבים, הם זכר ונקבה. אבל בדיקת הדם שנערכה לכל הפינגווינים בחצר העלתה את התוצאות שהדהימו את כולם. תמוז סטי מנהלת מחלקת הציפורים של הספארי: ''מכיוון שישנם עוד זכרים צעירים בחצר, די ברור לנו שהן עשו זאת מתוך בחירה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-12-2013



צילום: טיבור יגר, הספארי ברמת גן

הם הקימו להם קן אוהבים משותף, ואז התברר שמדובר בשתי פינגוויניות. זה קרה כאן לאחרונה, בספארי ברמת גן. ''כיאה לפינגווינים צעירים בטבע וגם בספארי ברמת גן, בשלב מסוים בתקופת ההתבגרות, הם מסתדרים בזוגות ונשארים כך יחדיו לכל החיים. זה גם מה שקרה עם סוקי וצ'ופצ'יקוני'' מספרת שגית הורוביץ, דוברת הספארי ברמת גן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אצל הפינגווינים קשה לדעת מי הזכר ומי הנקבה, אך לרוב המטפלים יודעים להבדיל ביניהם ע''י התבוננות בגודלם ובצורת ההתנהגות שלהם. ''כאשר גדלו, סברו המטפלים שסוקי היא הנקבה וצ'ופצ'וקוני הוא זכר. אמנם באופן יחסי גם צ'ופצ'ייקוני היה נראה קטן מעט אך כאשר השניים הפכו לזוג, היה ברור לכולם שצ'ופצ'יקוני הוא זכר'' מספרת שגית.

לשניים עדיין אין מחילה משל עצמם ולכן הם פתחו 'סניף' קטן במעלה המחילות של הפינגווינים הבוגרים. ''כמו כל זוג צעיר, הם התחילו במלאכת בניית הקן, שניהם אספו חומרי קינון והחלו לבנות אותו'' מספרת שגית. ''אלא שלאחרונה הוחלט לערוך מחקר בחצר הפינגווינים שבספארי ולצורך כך נלקחו בדיקות דם מכולם כדי לדעת בוודאות מהו הזוויג שלהם, מי הם הזכרים ומי הנקבות. צ'ופצ'יקוני השתייך לקבוצה הראשונה שנבדקה וכאשר הגיעו תוצאות הבדיקה, הם הראו ללא ספק שמדובר בנקבה. המטפלים נדהמו, שכן לכולם היה ברור שמדובר בזכר, בעיקר מאז שהוא מנהל קשרי זוגיות עם סוקי''.

"לגבי סוקי לא היה שום ספק שמדובר בנקבה, היא מאוד קטנה ואין שום סיכוי שהיא זכר", מספרת תמוז סטי מנהלת מחלקת הציפורים של הספארי. ''גם ממנה נלקחה דגימת דם והתוצאה שלא אחרה לבוא הוכיחה מעל לכל ספק שסוקי היא אכן נקבה. זה זוג הנקבות הראשון שנמצא אצלנו בספארי, ומכיוון שישנם עוד זכרים צעירים בחצר, די ברור לנו שזו הבחירה שהן עשו, ולא מתוך ברירת מחדל".