הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הלולנים זועמים: הדיון ברפורמה נקבע ליום הבחירות במועצות האזוריות


הדיון ברפורמה בלולים בוועדת הכלכלה נקבע ליום הבחירות במועצות האזוריות. שלמה לוי, חקלאי מספסופה ומועמד לראשות המועצה במרום הגליל, פנה בדרישה לדחות את הדיון: ''לקחו יום חג לדמוקרטיה וניצלו אותו למעשה לא דמוקרטי. הרפורמה תפגע במאות משפחות וראוי שקולן לפחות יישמע''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-12-2013



צילום: יח''צ

עדכון 23.12.2013: מועדת הכלכלה נמסר כי היו''ר אבישי ברוורמן קיבל את הפניות והסכים לדחות את הדיון בנושא תקנות מכסות הביצים ליום רביעי.

הרפורמה הצפויה בענף הלול שוב מעלה את חמתם של החקלאים, אך הפעם לא בשל תוכנה אלא בשל הניסיון לדבריהם, להעביר את התקנות החדשות ''תוך ניצול העובדה שהמגדלים שיושפעו מהרפורמה ונציגיהם יהיו עסוקים בבחירות למועצות האזוריות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, ולא יוכלו להגיע לדיון שנקבע לאותו יום בוועדת הכלכלה של הכנסת''.

שלמה לוי, חקלאי ממרום הגליל ומועמד לראשות המועצה פנה במכתב לשר החקלאות יאיר שמיר, יו"ר וועדת הכלכלה אבישי ברוורמן וחברי הוועדה, בדרישה לדחות את הדיון. "תחושת התושבים היא כי הקדמת הדיון ליום הבחירות נועדה על מנת להקשות על נציגי המגדלים להגיע ולהציג את עמדתם בפני הוועדה, שכן מרבית מגדלי העופות (אם לא כולם) הם תושבי מועצות אזוריות, אשר וודאי יעסקו בבחירת מנהיגיהם ביום זה'' כותב לוי במכתבו. ''באופן אישי ברור שהיותי מועמד מונעת ממני להשתתף בדיון ולייצג את תושבי מרום הגליל. בין אם הקדמת הדיון לתאריך האמור נעשה בחוסר תשומת לב או מתוך כוונה הרי שלא ייתכן שיום חג דמוקרטי ינוצל לצעד לא דמוקרטי, שמשמעותו פגיעה בזכותם של המגדלים לטעון כנגד התקנות החדשות. התקנות החדשות, אם יאושרו, יביאו לפגיעה קשה במאות משפחות בכל רחבי הארץ, ובמרום הגליל בפרט. לכל הפחות הצעד הראוי הוא לדחות את הדיון ולקיימו בתאריך שבו יוכלו נציגיהם להשתתף בו ולטעון בשמם. חבל שביום שבו התושבים חשים העצמה ומקיימים את ההליך הדמוקרטי ייערך דיון מהותי כל כך לחייהם – ללא השתתפותם."

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עמי דהן, חבר הנהלת המועצה לענף הלול, נציג המגדלים ותושב מושב אביבים: "איך ייתכן שמקדימים את הדיון בהתראה של מספר ימים וקובעים אותו ביום שבו מרבית מנהיגי החקלאים עסוקים בבחירת וועד, מועצה וראש מועצה? בחלק מהמקרים הם עצמם מועמדים לתפקיד או משמשים בתפקיד בכיר במערכת הבחירות. לא היה עולה על הדעת לקיים דיון בנושא החשוב לאזרחי ת"א ביום של הבחירות לראשות העיריות – אם כך מדוע קובעים דיון חשוב לחקלאים במועד של הבחירות בביתם? לא נהסס לפעול משפטית על מנת לדחות את הדיון אך אנחנו מקווים שחברי הוועדה יתעשתו ולא יהיה בכך צורך".

ח"כ איציק שמולי, שקיבל את הפניה כחבר הוועדה, כבר הודיע כי יתמוך בדחיית הדיון.


שלמה לוי