הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאים בעוטף עזה: חשש לפגיעה בשיווק ויצוא תפוחי אדמה וגזר


בעקבות אירועי יום אתמול והמתיחות הביטחונית באזור, הונחו החקלאים בעוטף עזה שלא להתקרב לשדות בטווח של עד קילומטר מגדר הגבול. ''במידה והאיסור על עיבוד השדות ימשך מעבר ליום שישי תגרם פגיעה בשיווק ויצוא תפוחי אדמה וגזר'' אומרים היום בחבל מעון וקוראים לכוחות הביטחון לעשות את כל הנדרש כדי לאפשר לחקלאים לחזור במהירות לשדות תוך הבטחת ביטחונם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-12-2013



שדות תפ''א בחבל מעון, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לילה שקט אך מתוח עבר על תושבי הדרום שמנסים לשוב לשגרה לאחר אירועי אתמול. תקיפת צה"ל בעזה הגיעה בעקבות פיגוע הירי שממנו נהרג עובד משרד הביטחון בגדר המערכת בדרום, סלאח אבו לטייף מרהט. בעקבות המתיחות באזור, הונחו החקלאים בעוטף עזה שלא להתקרב לשדות בטווח של עד קילומטר מגדר הגבול, מחשש לירי צלפים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''במידה והאיסור על עיבוד השדות הקרובים לגדר המערכת ימשך מעבר ליום שישי תגרם פגיעה בשיווק ויצוא תפוחי אדמה וגזר'' אומר היום נמרוד פלד, מנהל ענף תפוחי האדמה בקיבוצי חבל מעון - מגדלי תפוחי האדמה הגדולים בישראל. לדבריו, בתחום של קילומטר אחד מהגדר שאסור כרגע לעיבוד ישנם דונמים רבים של גידולים עם ירקות שיש צורך לטפל בהם, להשקותם ולאסוף את חלקם ליצוא או לשיווק בישראל. השארת הירקות בשדה ללא טיפול תגרום לנזקים הולכים ומצטברים ולתגובת שרשרת בבית האריזה, במשלוחים לחו"ל ובשווקים בארץ.

תפוחי האדמה של חבל מעון בנגב המערבי המוכרים במותג "דוד משה", מבוקשים בתקופה הזו באירופה ובעיקר ברוסיה ומזרח אירופה כיוון שהאדמה במדינות אלו קפואה ואינה מאפשרת גידול במהלך החורף. פגיעה בשיווק בארץ עלולה להחמיר את בעיית התייקרות מחירי הירקות מאז הסופה.

בחבל מעון קראו היום לכוחות הביטחון לעשות את כל הנדרש כדי לאפשר לחקלאים לחזור במהירות לשדותיהם תוך הבטחת ביטחונם.