הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אודליה ואדל - עגבניות הקיץ החדשות


חברת הזרע ג'נטיקס מציגה שני זנים שטופחו לגידול במיוחד בקיץ הישראלי - אודליה ואדל הם זני עגבניות באשכולות שנחשפו בתערוכת החקלאות בחבל הבשור בשבוע שעבר. העגבניות גדלות בחממות ומשווקות בישראל בלבד. מדובר בזנים עמידים בעלי יבול גבוה וחיי מדף ארוכים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-12-2013



עגבניות האשכול מזן אודליה, צילום: הזרע ג'נטיקס

אמנם החורף נפתח רשמית לפני מספר ימים, אבל בקרוב תחל זריעת העגבניות לקיץ. בחברת הזרע ג'נטיקס ממשיכים לפתח זני עגבניות באשכולות, ומציגים שני זנים שטופחו לגידול במיוחד בקיץ הישראלי: הכירו את אודליה ואדל - זני עגבניות באשכולות שנחשפו בתערוכת החקלאות בחבל הבשור בשבוע שעבר. עגבניות אלה גדלות בחממות ומשווקות באשכולות, מה ששומר על המוצקות שלהם. העגבניות פותחו במיוחד לעונת הקיץ הישראלי ומשווקות רק בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

זני העגבניות אודליה ואדל נותנים ערך לכל שרשרת האספקה והמזון: לחקלאי - זן עמיד בעל יבול גבוה הנקטף באשכולות וחוסך בכח אדם בקטיף, לרשת הקמעונאית - אשר מוכרת זן עגבניות איכותי, ולצרכן שרוכש עגבנייה בעלת טעם ומתיקות ערבים לחיך. אודליה הינו זן שיכול להניב יבולים גבוהים גם לאורך עונה ארוכה. העגבנייה נהנית מחיי מדף טובים של הפרי ושל השדרה וגלומים בה יתרונות רבים, בין היתר בזכות הקטיף הקל והחיסכון בכח אדם. אדל הינו זן הנהנה מצמח חזק היכול להניב יבולים גבוהים עם עמידות גבוהה לאורך עונה ארוכה. העגבנייה עמידה לווירוס הנבילה TSWV הנפוץ בעונת האביב.

לדברי איציק עזרא, מנהל שוק ישראל בהזרע ג'נטיקס "הזרע רואה לנגד עיניה את החקלאי והצרכים שלו ושוקדת כל העת על פיתוח זנים שיעמדו בדרישותיו, ובמקביל יתנו ערך לצרכן הסופי".

כמו כן, החברה הציגה גם את עגבניות הבוטיק "ויטני" ו"מגי" המאופיינות בטעמן המשובח והמיוחד. מגי וויטני נמכרות כיום ברשת מגה ובעתיד הקרוב יהיה ניתן למצוא אותן ברשתות נוספות.

לעגבנייה מיוחסים יתרונות בריאותיים רבים חלקם בזכות הליקופן שאחראי על צבען האדום. מחקרים רבים מצאו כי לחומר זה השפעה חיובית במניעת מחלות לב וכלי דם ובמניעת סרטן.  ב'הזרע ג'נטיקס' ממליצים לצרכנים לקחת את העגבנייה מהמדף באשכול, שכן מחקרים מראים כי הבשלה על האשכול משפרת את הטעם והערכים התזונתיים של העגבנייה.

הזרע ג'נטיקס נמנית עם החברות המובילות בעולם בטיפוח, יצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות, וייחודה במחקר ובפיתוח מתקדם, בשיווק ברחבי העולם ובתמיכה אגרוטכנית. החברה הפועלת כבר כ- 70 שנה נמצאת בתהליך מתמיד של פיתוח מוצרים הנותנים מענה לדרישות השוק.