הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הפירות מרגיעים: הנקודות על הבננות הן פגם חיצוני


הנקודות השחורות שעל קליפת הבננות המשווקות בימים אלה, מרתיעות צרכנים שחוששים כי מדובר בריסוס או בהבשלת יתר. בארגון מגדלי הפירות ובמועצת הצמחים מוסרים כי הפגמים שנגרמו בעקבות אירועי הקרה הם חיצוניים בלבד ואין להם כל השפעה על הפרי שלא נפגע כלל ונותר טעים כתמיד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-01-2014



צילום: מועצת הצמחים

ירידה בביקוש לבננות: הנקודות השחורות שעל קליפת הבננות המשווקות בימים אלה, מרתיעות חלק מהצרכנים שחוששים כי מדובר בריסוס או בהבשלת יתר. בארגון מגדלי הפירות מרגיעים ואומרים כי הפגמים הם חיצוניים בלבד ואין להם כל השפעה על הפרי שלא נפגע כלל ונותר טעים כתמיד. הסיבה להופעת הנקודות - הקרה וירידת הטמפרטורות המהירה בזמן הסערה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מענף הפירות במועצת הצמחים נמסר כי בסופה הגדולה בחודש שעבר נפגעו כל מטעי הבננות בארץ בשטח של כ-25 אלף דונם - מהגליל המערבי, דרך עמק הירדן ועד חוף הכרמל, ובכללם נפגע למעלה מ-50% מהיבול. הנזק הכספי לענף בעקבות סופת דצמבר עומד על כ-50 מיליון שקלים.

כיוון שפגעי הקור המופיעים על הקליפה עשויים להרתיע את הקונים, מגדלי הבננות, בשיתוף מועצת הצמחים, יוצאים בימים אלה במסע הסברה ברשתות השיווק וקוראים לציבור לסייע לחקלאים ולהמשיך לרכוש אותן ללא חשש.

לדברי יו"ר שולחן הבננות, עופר אריאל, מדובר בתופעה נדירה שלא זכורה אף לותיקי המדריכים שמלווים את הענף בישראל כבר 50 שנים. אך כאמור, הפגמים הם חיצוניים בלבד ואין להם כל השפעה על הטעם הנפלא של הבננות.