הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לא רק מוצרים בפיקוח: תנובה מודיעה על הורדת מחירים


לאחר שועדת המחירים המשותפת של משרדי האוצר והחקלאות הודיעה בתחילת השבוע על הכנסת גבינה לבנה 5% ושמנת מתוקה 38% לפיקוח, הודיעה היום חברת תנובה כי החליטה להוזיל מספר מוצרים למרות שאינם תחת פיקוח. בתנובה ציינו כי הם מקווים שרשתות השיווק יוזילו את המחירים של המוצרים בהתאם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-01-2014



צילום ארכיון: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בהמשך להודעת ועדת המחירים מתחילת השבוע, תנובה מבקשת לעדכן היום (ד') כי החליטה על הורדת מחירים גם במוצרים שאינם מפוקחים. ביום שני חתמו שר האוצר יאיר לפיד, ושר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, על צו פיקוח על מחירי מוצרי החלב, להפחתת המחירים בשיעור של 1.1% לצרכן. כמו כן, גבינה לבנה 5% ושמנת מתוקה 38% הוכנסו לפיקוח מחירים ומחירן הופחת בכ 20%, החל מאתמול. על פי הודעת משרדי האוצר והחקלאות, מחירי המוצרים עודכנו בעקבות הורדת עודף הרווחיות במחלבות והפחתת ההנחות שניתנו לקמעונאים, שברובן לא הועברו לצרכנים, וכן הפחתת הסל ב-1.1%. העדכון השוטף בשיעור של 1.1% לא יחול על הגבינה לאור ההפחתה העצמית שביצעה "תנובה" במחירה ביולי האחרון בשיעור של .2.5%.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החלטת השרים להכניס את השמנת והגבינה תחת פיקוח מחירים התקבלה בעקבות המלצת ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. ההמלצה גובשה לאחר שימוע ציבורי, בנוסף לביצוע בדיקת רווחיות בתשלובת החלב של "תנובה" שערכה ועדת המחירים המשותפת באמצעות רואה חשבון חיצוני, וקבלת נתונים נוספים מהמחלבות. מנגנון הפיקוח על המחירים אינו מהווה פתרון לטווח הארוך לטיפול בכשלי שוק. אולם נוכח המצב הנוכחי (היעדר תחרות ורווחים גבוהים למחלבות על חשבון הצרכנים), הוחלט על המהלך. כך על פי ההודעה.

רשימת המחירים שמחיריהם יוזלו על פי הודעת חברת תנובה:
• גבינה לבנה 250 גרם 1/2%, 3%, 9% - ירידה במחיר המומלץ לצרכן של 21.4% ל- 5.11 ש"ח
• גבינה לבנה 250 גרם בטעמים – ירידה במחיר המומלץ לצרכן של 15.4% ל- 5.5 ₪
• שמנת מתוקה 250 מיל' 32% - ירידה במחיר המומלץ לצרכן של 16.4%% ל- 7.59 ש"ח
• שמנת מתוקה 250 מיל' 15% - ירידה במחיר המומלץ לצרכן של 9.1% ל- 8.25 ש"ח
• שמנת מתוקה 250 מיל' 10% - ירידה במחיר המומלץ לצרכן של 13.3% ל- 8.25 ש"ח

מתנובה נמסר היום כי ''בהמשך להחלטת הרגולטור תנובה לוקחת על עצמה להוזיל מוצרים שהינם חלק מהסל הבסיסי של המזון ושאינם מפוקחים מתוך תקווה שהורדות אלה יועברו על ידי הקמעונאים לצרכנים''.