הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב הועברה למשרד החקלאות


הטיפול בהסדרת ההתיישבות של הבדואים בנגב הועברה ממשרד ראש הממשלה למשרד החקלאות, שלושה שבועות לאחר שהשר לשעבר בני בגין הודיע בתאום עם ראש הממשלה על גניזת תכנית פראוור. שר החקלאות שמיר: ''המציאות המורכבת בשטח דורשת פעולה מקיפה ויסודית שתוביל לפיתוח הנגב והתחדשותו. נמשיך בתהליך החקיקה מתוך כוונה להגיע להסכמות רחבות בתוך סיעות הכנסת ותוך כדי הידברות עם הבדואים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-01-2014



צילום: מורדי תמיר - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

הממשלה אישרה הבוקר (א') את העברת הטיפול בהסדרת ההתיישבות והפיתוח הכלכלי-חברתי של הבדואים בנגב, ממשרד ראש הממשלה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר. שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר ומנכ"ל משרדו רמי כהן הופקדו על הטיפול בנושא.

במטרה להעניק לשר החקלאות את כל הכלים לקידום הנושא אישרה הממשלה גם את העברתם של מטה היישום להסדרת התיישבות הבדואים בנגב והרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב ממשרד ראש הממשלה למשרד החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי השר שמיר: ״המציאות המורכבת בשטח דורשת פעולה מקיפה ויסודית שתוביל לפיתוח הנגב והתחדשותו. נמשיך בתהליך החקיקה מתוך כוונה להגיע להסכמות רחבות בתוך סיעות הכנסת ותוך כדי הידברות עם בדוואים״.

רק לפני כשלושה שבועות, הוחלט על גניזת תוכנית פראוור, לאחר שהשר לשעבר בני בגין שהיה שותף לגיבוש וקידום המתווה לצד אהוד פראוור, הודיע כי הדיון בהצעת החוק בכנסת ייפסק. במסיבת העיתונאים שכינס, אמר כי מאז החל הדיון בהצעת החוק בוועדת הפנים של הכנסת ''חברו יחדיו ימין ושמאל, ערבים ויהודים, תוך ניצול מצוקתם של בדואים רבים כדי לחמם את האווירה עד לרתיחה לשם רווח פוליטי. בגין טען כי השינויים שהוצעו למתווה ''הרסניים ומעוותים את כוונתה האמיתית של הצעת החוק''. ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצתו של בגין והחליט להפסיק את הליכי החקיקה של התכנית.

יו"ר ועדת הפנים חה''כ מירי רגב, הבהירה אז כי באין בכוונתה לעצור את הדיונים על החוק, חרף הודעתו של בגין בתיאום עם ראש הממשלה נתניהו.