הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט פיצתה את מגדלי הבקר בכ- 14.5 מיליון ₪ בעונה החולפת


בימים אלו מחדשת החברה את תכניות הביטוח לשנת 2014, אשר תוכננו ופותחו מתוך מודעות והכרה בצרכים הייחודיים של המגדלים ומאפשרות ייצוב מהותי בהכנסותיהם במקרה של נזקים גדולים. במהלך השנה התמודדו מגדלי הבקר גם עם מספר מחלות קשות בעדרים, אשר בחלק מן המקרים גרמו לתמותה בהיקפים ניכרים ולנזק כלכלי רב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-01-2014



רמת הגולן דצמבר 2013, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בעונה החולפת פיצתה קנט את מגדלי הבקר המבוטחים בכ- 14.5 מיליון ₪. כך עולה מסיכום הנתונים של הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות לשנת 2013. 14 מליון שקלים שולמו בגין תמותה של למעלה מ-25,000 ראשי בקר שהועברו לכילוי,  כ-22,000 מתוכם פונו מרפת החלב והשאר מהמרעה. בנוסף, שילמה החברה כ-450 אלף ₪ בגין 850 ראשי בקר מפטמות שמתו ופונו לאתר כילוי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בימים אלה החלה החברה בחידוש תכניות הביטוח עבור מגדלי הבקר לשנת 2014. תכניות הביטוח בענפי הבקר תוכננו ופותחו מתוך מודעות והכרה בצרכים הייחודיים של המגדלים,  ומאפשרות ייצוב מהותי בהכנסותיהם במקרה של נזקים גדולים. בשנים האחרונות השיקה החברה שורה של תכניות ביטוח חדשניות ומשודרגות על מנת לתת מענה טוב ומקיף למגדלי הבקר, כך שלצד הביטוח הבסיסי הקיים ברפת החלב יוכלו המגדלים להרחיב את התכניות ולהגדיל את הכיסוי הביטוחי והפיצוי במקרה נזק.

זיהוי מהיר של מוקדי התמותה באמצעות שיפורים טכנולוגיים

במהלך השנה התמודדו מגדלי הבקר עם מספר מחלות קשות בעדרים, כגון קטרת העור, מיקופלזמה בוביס ועוד, אשר בחלק מן המקרים גרמו לתמותה בהיקפים ניכרים ולנזק כלכלי רב. קנט, באמצעות מערך פינוי הפגרים, עוקבת אחר העלייה בתמותה אצל מגדלים מבוטחים אלו ובוחנת את זכאותם לפיצוי בגין התמותה העונתית המצטברת. בשנה האחרונה השקיעה קנט רבות בשיפורים טכנולוגיים תומכי GPS, זאת במטרה לייעל ולשפר את המידע והבקרה על איסוף פגרי הבקר מהמגדלים המבוטחים, תוך הגברת השליטה והמידע בזמן אמת. מידע אמין ועדכני נאסף במשרדי החברה בכל רגע נתון ומאפשר זיהוי מהיר של מוקדי תמותה ושליטה טובה והדוקה על הליך הפינוי והכילוי של הבקר המת.

ביטוח בקר לחלב ברפתות

תכנית ביטוח הבקר לחלב ברפתות מעניקה כיסוי ביטוחי למקרה של גניבה, שחיטה דחופה ומוות בהתאם לחוזה הביטוח (לרבות נזקי אש והרעלה) וכן כיסוי למקרה של אובדן תפוקת החלב בנזקים שהוגדרו מראש, במסגרת הביטוח ניתן לבחור באחד משני מסלולי ביטוח: מסלול מחיר קבוע ומסלול הדף הכחול המשופר, בשני המסלולים תשלום הפיצויים יתבצע במקרה של נזק לאירוע או תמותה מצטברת במהלך העונה בהיקפים חריגים. במסלול המחיר הקבוע, סכומי הפיצוי מותאמים למחירי הבקר לחלב, תמורת פרמיה נמוכה. במסלול הדף הכחול המשופר, גבול אחריות נקבע על פי ערך העדר אותו בחר המבוטח בהתאם למחירון הדף הכחול.
כמו כן, ניתן להקטין את הפרמיה ע"י השתתפות עצמית גבוהה יותר ו/או ע"י שיעור פיצוי נמוך יותר ביחס לדף כחול (באחוזים), כמפורט בטופס הזמנה לקבלת הצעה לביטוח. תשלום הפיצויים (הפיצוי לראש) במקרה של נזק לאירוע או נזקים מצטברים יתבסס על מחירי עלות (הוצאות גידול) המתפרסם בדף הכחול, עדכני ליום התמותה ולא עולה מ- 12,000 ₪ לראש.

ביטוח בקר לבשר במפטמות

בעקבות הצלחת תוכנית הביטוח החדשנית והמשופרת למגדלי הפטמות שהושקה בשנה שעברה, קנט החליטה להציע תוכנית זו גם השנה. במסגרת התכנית ניתן לרכוש ביטוח פינוי וכילוי לעדר במפטמה וכן ביטוח המכסה את ערך הבקר במקרים של תמותה גדולה במפטמה מכל סיבה שלא הוחרגה. בתכנית זו ניתן לרכוש כיסוי ביטוחי לכל עדר המפטמה ובכללם: עגלים מיבוא, עגלים מעדר החלב ועגלים מעדר הבקר לבשר.

ביטוח בקר לבשר במרעה

בשנה שעברה הרחיבה החברה את תכנית הביטוח עבור עדר הבקר לבשר במרעה בהתאם לבקשת המגדלים וכך לצד ביטוח פינוי וכילוי של פגרי בקר משטחי המרעה, הזוכה לתמיכה ממשלתית מוגדלת, ניתן גם השנה לרכוש ביטוח כנגד תמותות בעדר הבקר לבשר במרעה שיכסה את ההפסדים בגין תמותת בקר בעדר. ההשתתפות העצמית בביטוח זה נקבעת מראש והפיצוי משולם לתמותות בהיקפים גדולים במהלך השנה. תוכנית ביטוח זו תוכננה ופותחה מתוך מודעות והכרה בצורך למתן פתרון לצמצום אוכלוסיית בעלי החיים הטורפים וכן מתוך הכרה בחשיבות השמירה על איכות הסביבה. הרחבת הביטוח ורכישת ביטוח כנגד תמותות בעדר הבקר לבשר במרעה תעניק הגנה טובה יותר למגדל הבקר לבשר כנגד מחלות הגורמות לעיתים לתמותות גדולות שאף יכולות להוביל לדילול ניכר בעדר הבקר לבשר.

את ביטוח ענפי הבקר ניתן לרכוש כבר בימים אלו, ישירות מקנט. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הוא 15.1.2014.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ– 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.