הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פאמלה אנדרסון במכתב לנתניהו: אנא תמוך בחוק הפרוות


בעקבות ביקורה בישראל בשבוע שעבר , שלחה פאמלה אנדרסון, פעילה ותיקה למען בעלי-חיים, מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו ביקשה את תמיכתו בחוק לאיסור מכירת פרוות. ''באמצעות השלמת החקיקה, ישראל תשמש דוגמא ומופת של חמלה לשאר מדינות העולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2014


השחקנית פאמלה אנדרסון, פעילה ותיקה למען בעלי-חיים, שלחה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו ביקשה את תמיכתו בחוק לאיסור סחר בפרוות.

"היה לי הכבוד לבקר בישראל בשבוע שעבר. עליתי למצדה לראות את הזריחה, רחצתי בים המלח וביקרתי בכותל המערבי וביד ושם בירושלים. החוויה היתה מרגשת ושינתה את חיי", כתבה אנדרסון. "כדירקטורית של כבוד ב-PETA, התרגשתי במיוחד לשמוע שארצך שוקלת הצעת חוק לאיסור מכירת פרווה, בדומה לחקיקה שהתקבלה במערב הוליווד, קליפורניה.

אני פונה אליך בבקשה לעשות כל שביכולתך על מנת לסייע להעביר את הצעת החוק ההיסטורית הזאת, שעליה חתמו 40 חברי-כנסת, ואשר כוללת החרגה לצרכים דתיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"לאחרונה התייחסת לנושא ואמרת: 'לצד האחריות שלי כראש ממשלה להגן על החיים שלנו כאן, אני חש מחויבות להגביר את המודעות לנושא של צער בעלי חיים'. אנא קח כמה דקות לצפות בסרטון הזה, שמראה צילום נסתר של בעלי-חיים שהוכו, חושמלו ובסופו של דבר פרוותם נפשטה מעורם בעודם בחיים. אני מקווה שתסכים כי האופן שבו בעלי-חיים סובלים ומומתים בתעשיית הפרוות מפר עקרונות יהודיים שאוסרים נחרצות על גרימת סבל מיותר לבעלי-חיים.

"העולם רווי באלימות אנושית מסוגים רבים שקשה מאוד להיאבק בהם, ואולם הטלת איסור על מכירת פרוות היא דרך פשוטה לשים קץ לאלימות חסרת ההיגיון שאנחנו ממיטים על בעלי החיים. תעשיית הפרווה מנסה נואשות לעצור את הצעת החוק. אדוני ראש הממשלה, אנא הפעל את כוחך על מנת להפיץ מסר של טוב-לב כלפי כל היצורים החיים, על-ידי הבעת תמיכה בהצעת החוק. באמצעות השלמת החקיקה, ישראל תשמש דוגמא ומופת של חמלה לשאר מדינות העולם".

אנדרסון סיימה בתודות חמות ובהזמנה לפגישה: "אני מקווה שיום אחד יהיה לי הכבוד לפגוש אותך אישית".

הצעת החוק לאיסור סחר בפרוות הוגשה ע"י ח"כ ד"ר רות קלדרון ("יש עתיד") וניצן הורוביץ (מרצ), לצד 40 חברי-כנסת נוספים. ההצעה נתמכת על-ידי הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות, יוזמה ישראלית שבראשה עומדת ג'יין הלוי. הקואליציה מונה למעלה מ-70 ארגונים ב-43 מדינות, ביניהם הארגונים הישראלים "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" ו"תנו לחיות לחיות".

מספר ערים בעולם כבר אסרו על הסחר בפרוות - דבלין ופינגל באירלנד, ומערב הוליווד בארה"ב. החוק במערב הוליווד נכנס לתוקף בספטמבר. מוביליו קיבלו השראה מהצעת החוק בישראל ואף השתתפו בדיונים בנושא בכנסת הקודמת. באיחוד האירופי הוגבל הסחר בפרוות של כלבים וחתולים, וכן נאסר הסחר במוצרי פרוות כלבי-ים.