הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת שנת שמיטה: פורום רבנים יקבע את גבולות ארץ ישראל ההלכתית


לפסיקה משמעויות מרחיקות לכת לגבי הציבור והמוסדות שצורכים ירקות בכשרות מהדרין בשנת השמיטה. הפורום שמונה 40 רבנים ובראשו עומד הרב זלמן שניאור רווח הוקם לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף. במסגרת הסיור יעברו הרבנים גם לצד הירדני של הערבה ויבקרו במובלעת שחקלאי צופר מעבדים בשטח ירדן בהתאם להסכם השלום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2014



צילום: שלומית קידר, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

פורום רחב של 40 רבנים יגיע לסיור מיוחד בערבה התיכונה ביום שני הקרוב, על מנת לבדוק את תוואי השטחים החקלאיים ולפסוק לגבי הגבול הדרומי של ארץ ישראל על פי ההלכה. לפסיקה משמעויות מרחיקות לכת לגבי הציבור והמוסדות שצורכים ירקות בכשרות מהדרין בשנת השמיטה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פורום הרבנים שבראשו עומד הרב זלמן שניאור רווח הוקם לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף במטרה לגבש פסיקות הלכתיות. את הסיור של חברי הפורום יארחו דניאל לב, מנהל אגודת 'יופי של ירקות' של חקלאי עין יהב והערבה ורב האגודה יגאל אלמליח.

במסגרת הסיור יעברו הרבנים לצד הירדני של הערבה ויבקרו במובלעת שחקלאי צופר מעבדים בשטח ירדן בהתאם להסכם השלום. בהמשך הם יבקרו בנקודת תצפית שממנה ניתן לראות את שטחי הערבה ויעזרו במפות. בסיום הסיור יערך מפגש ודיון בעין יהב.

דניאל לב, מנהל אגודת 'יופי של ירקות' מציין כי חקלאי הערבה התיכונה, בהיותם משווקי הירקות הגדולים לשוק המקומי בישראל, מקפידים לעמוד בכל הכשרויות בכדי לאפשר לכל אדם במדינה להנות מהתוצרת. ''גם בשנת השמיטה נעשה מאמץ לספק לכל הזרמים תוצרת חקלאית בהתאם לדרישה. אנו מודים לרבנים המכובדים שמקדישים יום שלם לטובת בדיקת הנושא ההלכתי לעומקו'' אומר לב.