הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחתם צו המסדיר את סיווגם של טרקטורי משא ורכבי שטח


המס על טרקטורים המשמשים בתעשייה ובחקלאות ירד ל-12-30% וכן הורחבה הגדרת רכבי שטח. הצו כולל גם תיקון עיוות, לפיו כלי רכב להובלת טובין המונעים באמצעות בנזין שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון היו עד כה פטורים ממכס. תיקונים אלה ייכנסו לתוקפם רטרואקטיבית מחודש יוני 2013

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2014



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר האוצר יאיר לפיד חתם על צו להפחתת שיעור מס הקנייה, החל על כלי רכב מסוג טרקטור משא לסוגיהם, זאת בעקבות מהלך שיזמה רשות המסים לתיקון עיוות פיסקאלי שנוצר בחקיקה.

באחרונה נבחן ברשות המסים הסיווג של טרקטורי משא ורכבי שטח, לאחר שהתברר כי הסיווג של חלקם אינו עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק. לאור זאת, נקבע במסגרת הצו כי טרקטור משא המיועד להובלת טובין אשר היה חייב עד היום ב-83% מס קנייה, בדומה לרכב פרטי, יהיה חייב מעתה ב-30% מס קנייה לכלי המונע בבנזין ו-12% מס קנייה לרכב המונע בדיזל. תחת קטגוריה זו כלולים כלי רכב המשמשים, בין השאר, בתעשייה ובחקלאות. תיקונים אלה ייכנסו לתוקפם רטרואקטיבית מתאריך ה-1 ביוני 2013.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כמו כן, כלי רכב הדומים במאפיינים שלהם לטרקטור משא אשר אינם מורשים לנוע בכבישים (רכב תפעולי) וחייבים כיום במס קנייה של 83%, יחויבו מעתה בשיעור מופחת הזהה לזה של טרקטור משא להובלת טובין.

עוד כולל הצו, הרחבה של ההגדרה של 'רכב שטח' כך שתכלול גם כלי רכב אשר משקלם אינו עולה על 900 ק"ג ונפח המנוע שלהם אינו עולה על 1,500 סמ"ק. שינוי הקריטריונים יאפשר מחד לכלי רכב נוספים (עד כה ההגדרה כללה כלי רכב שמשקלם אינו עלה על 750 ק"ג ונפח המנוע שלהם אינו עלה 750 סמ"ק) ליהנות ממס קנייה מופחת של 50% (במקום 83%) ומאידך יביא להפרדה מדויקת בין סוגיי הרכבים, שתאפשר גביית מס נכונה. תיקון זה יהיה בתוקף מיום פרסום הצו.

הצו כולל גם תיקון עיוות, לפיו כלי רכב להובלת טובין המונעים באמצעות בנזין שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון (דוגמת טנדרים) היו עד כה פטורים ממכס, בעוד ששיעור המכס האחיד המוטל על כלי הרכב להובלת טובין שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון המונעים בדיזל ובאופן חשמלי הינו 7%. כלי רכב מסוג זה יהיו חייבים כעת אף הם במכס בשיעור של 7%. תיקון זה ייכנס לתוקפו מיום פרסום הצו, והוא צפוי להכניס לקופת המדינה עוד כחצי מיליון ₪ בשנה.