הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שינוי בעבודה המועדפת: פחות עובדים זרים, יותר חיילים משוחררים


שר הרווחה הודיע על שינוי בעבודה המועדפת לחיילים משוחררים. מענק נוסף יינתן למתמידים בענפי החקלאות, הסיעוד, הבניין וחדרנות בבתי מלון. השר מאיר כהן: אחד היעדים היא לנתב את הצעירים הישראלים למקצועות בהם יש מכסות לעובדים זרים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-01-2014



צילום: באדיבות ''נטעים'' - תכנית לאומית חקלאית לצעירים 
  
שר הרווחה חה"כ מאיר כהן הציג בשבוע שעבר את דו"ח העבודה המועדפת, שכולל שינויים רבים, ביניהם הוצאת העבודה המועדפת מתחנות הדלק ועיבוי ושדרוג של מקצועות נדרשים בהם יש בעיקר עובדים זרים - חקלאות, סיעוד, בניין, חדרנות ומלונאות. בחלק מהענפים, בהם ענף החקלאות, יוכלו חיילים משוחררים לעבוד שנה במקום חצי שנה ולקבל מענק כפול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר הרווחה: "אנחנו מתאימים את החוק למקוריות שלו וחשוב מכך, מעניקים לחיילים משוחררים תמריצים לעבוד במקצועות עם אופק וערך חברתי וכלכלי חשוב למדינה ולמשק. אחד היעדים הוא לעלות את רמת המועסקים בגילאי 20-24 מ 44% מקום 17 ב-OECD ל 56% ולנתב את הצעירים הישראלים למקצועות בהם יש מכסות לעובדים זרים".

עיקרי הדו''ח

1 . מיקוד ענפי עבודה מועדפת כך שיתאימו לתכליתו המקורית והנוכחית של החוק: הסרת ענף תחנות הדלק מרשימת הענפים המזכים במענקי עבודה מועדפת; הבהרה והגדרה מפורשת כי עבודה באבטחה בכלל ובענפים הרלבנטיים בפרט, אינה נחשבת כעבודה בלתי מקצועית המזכה במענק עבודה מועדפת.

2. הגדלת גובה מענקי העבודה המועדפת לענפים בהם קיימת מכסה חוקית להעסקת עובדים זרים (ענפי הבנייה, החקלאות והסיעוד)ב-9,000 ש"ח נוספים. תוספת זו תינתן בתום עבודה בענף למשך שישה חודשים נוספים מעבר לששת החודשים הראשונים, קרי לאחרעבודה שלשנים עשר חודשים בענף.

3. הגדלת המענק למקצוע החדרנות בענף בתי המלון, במנגנון זהה למנגנון בסעיף 2.

4. בהתאם לעמדת רוב חברי הצוות, מומלץ להגדיר את העבודה בקצונה הימית במהלך תקופת ההכשרה, כעבודה המזכה במענק עבודה מועדפת.זאת, כהוראת שעה לשנתיים לשם בחינת אופן היישום.

5. מיקוד ענפי העבודה המועדפת בענפים הרלבנטיים אשר מתאימים לרציונל ולתכלית החוק, תוך הימנעות עתידית מהרחבתם לענפים שאינם עומדים בתכלית וברציונל החוק.

6. ביצוע התאמות בהגדרות העבודה המופיעות בלוח ח' בחוק הביטוח הלאומי: ביצוע התאמות טכניות באופן הגדרת עבודה בלתי מקצועית בתחום התעשייה, כפי שיוגדרו על ידי המוסד לביטוח לאומי, לאחר עבודת מטה שתבוצע בתיאום עם יתר הגורמים הרלבנטייםף קביעה כי עבודה בתחום הסיעוד תזכה במענק גם אם המטופל לא מחזיק בהיתר לעובד זר,אבל עומד בכל הדרישות לצורך כך; קביעת היקף משרה ייחודי בתחום הסיעוד; קביעה כי כלל ההמלצות הקבועות בדו"ח זה, ובעיקר ההמלצות המפורטות בסעיפים 1-5, שלובות ותלויות זו בזו, ומהוות חלק בלתי נפרד מתפישת המדיניות המוצעת לעניין מענקי העבודה המועדפת.