הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדשנות החקלאות הישראלית - בדרך לשווקים של אירופה


כרוב שחור, נקטרינה בשר אדום, אפרסק פיתה ועוד חידושים ופיתוחים חדשים בחקלאות הישראלית יוצגו החל ממחר בתערוכת Fruit Logistica לתוצרת חקלאית בברלין שבגרמניה. יצוא ענף הפירות והירקות הטריים מישראל עלה ב-10% השנה והסתכם ב-1.2 מיליארד דולר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-02-2014



מטעי פירות בן דור ביסוד המעלה

מגוון של פירות וירקות גורמה 'כחול לבן' ותוצרת חקלאית שטרם נראתה בשווקים, לצד חידושים ופיתוחים חקלאיים ישראלים פורצי דרך, יוצגו החל ממחר (ד') בביתן הישראלי בתערוכת
Fruit Logistica בברלין שבגרמניה. זוהי התערוכה הגדולה והחשובה בעולם לתוצרת חקלאית וישתתפו בה עשרות יצואני מזון ישראלים. במסגרת התערוכה יפגשו היצואנים הישראלים עם קניינים מרשתות הסופרמרקטים המובילות באירופה ויציגו בפניהם את מיטב החדשנות הישראלית בתחומי החקלאות והמזון. בשנה שעברה הציגו בתערוכה זו למעלה מ-2,560 חברות מ-83 מדינות וביקרו בה 58,000 איש מ-130 מדינות

על פי נתוני מכון היצוא, ענף יצוא הפירות והירקות הטריים מישראל הסתכם בשנת 2013 בכ-1.2 מיליארד דולר ורשם עלייה של כ- 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-60% מיצוא הענף מופנה לאיחוד האירופי, וכ-90% לאירופה כולה. בביתן הישראלי, המשותף למכון היצוא הישראלי, משרד הכלכלה, משרד החקלאות ומועצת הצמחים, יציגו למעלה מעשר חברות ישראליות את מגוון המוצרים החדשניים שלהן, לרבות מוצרים חקלאיים פורצי דרך בחקלאות שעשויים למשוך קהל רב מהעולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין החברות שתשתתפנה בביתן הישראלי: גליל אקספורט, תנובות שדה שיווק בע"מ, גניגר מפעלי פלסטיקה בע"מ, ביפרש אירופה, מור אינטרנשיונל, פירות ומשתלות בן דור, גזר שליט, מיאל אימפקס, בלס אס. אר. בע"מ, אף.אל.סי.(פרחים) 1998 בע"מ, רעננים עלים נקיים מן הטבע בע"מ, סולה. בין החידושים: כרוב שחור העשיר בבטא קרוטן, ויטמינים k ו- c ובסידן, אריזות חדשות של בזיליקום, כוסברה ופטרוזיליה הנמכרות עם השורש ומאריכים חיי מדף, תפוח 'אדום מוקדם', סדרה של זני 'נקטרינות אדומות בשר', 'אפרסק פיתה', 'משמש צבעוני', 'שזיף רימון', 'שזיף למון' ועוד.

חמדת שגיא, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין: "הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה המוצבים בשווקי אירופה, הצליחו לארגן לחברות הישראליות המציגות בתערוכה כ -200 פגישות עם קניינים מרשתות שיווק אירופאיות מובילות. בסופו של יום, הצלחתנו היא הצלחת התוצרת הישראלית באירופה והצבת מגוון נוסף של מוצרים כחול לבן על מדפי הסופרמרקטים באירופה"

יערה שמעוני, מנהלת תחום תוצרת טרייה במכון היצוא: "למעלה מ- 90% מהייצוא החקלאי הישראלי מופנה לאירופה, כאשר שווקים דוגמת רוסיה והמזרח צומחים כל העת. מול מתחרים גלובאליים, מציעים החקלאים הישראלים לא רק איכות גבוהה אלא גם אספקה רב-עונתית, זמן הגעה קצר לשוק וחיי מדף ארוכים. הביתן הלאומי הינו תצוגת תכלית של המוצרים האיכותיים והייחודים שמייצרים החקלאים הישראלים. במהלך התערוכה צפויות החברות הישראליות לקיים מפגשים עסקיים עם קניינים מרשתות מובילות בסיוע מכון היצוא, הנספחת החקלאית בבריסל ומערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה".

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "ישראל היא שם דבר בעולם המזון בזכות החדשנות שאנחנו מכניסים לענף. ניתן לראות מוצרים שמתבססים על פיתוחים ישראלים בכל שווקי העולם ואני מאחל הצלחה ליצואנים, שייצגו בתערוכה את מיטב החדשנות הישראלית. אתם מניעים את הכלכלה הישראלית ומהווים שגרירים של הכלכלה הישראלית בעולם"

טקס הפתיחה הרשמי של הביתן הישראל בתערוכה יתקיים בשעה 12:30שעון גרמניה  במעמד: יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, מנכ"ל מכון היצוא, עופר זקס, שגריר ישראל בגרמניה - יעקב הדס-הנדלסמן, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין, חמדת שגיא, ונציגי החברות המשתתפות בתערוכה.