הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה: חומרי הדברה מסוכנים נמכרים ללא היתר בחנויות


בפשיטה של המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה במפעל 'אור הישועה' בקרית גת, נמצאו חומרי הדברה רעילים במיוחד ומסוכנים לציבור. המשרד הורה לבעלי המפעל לאסוף מהחנויות שלושה תכשירים אשר שווקו על ידו בניגוד לחוק תחת המותג 'כימגת'. במשרד אומרים כי שימוש ביתי בחומרים אלו עלול אף להביא לאסון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-02-2014



'אפקטיב' באבקה ובתרסיס ו'דה באגר', צילום: המשטרה הירוקה

המשרד להגנת הסביבה הורה למפעל 'אור הישועה' לאסוף מהחנויות שלושה תכשירי הדברה אשר שווקו על ידו בניגוד לחוק. התכשירים 'דה באגר' ו'אפקטיב' באבקה ובתרסיס, משווקים תחת המותג "כימגת" אסורים למכירה לקהל הרחב ונחשבים לרעילים במיוחד. במשרד להגנת הסביבה מבקשים לציין כי ''תכשירים אלה אף מכילים חומרים החשודים כמסרטנים ושימוש ביתי בהם עלול להביא לאסון''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההוראה לאסוף את המוצרים ניתנה לאחר פשיטה שערכו פקחי המשרד להגנת הסביבה והמשטרה  הירוקה בסוף השבוע במפעל 'אור הישועה' בקרית גת המייצר באופן פיראטי חומרי הדברה. העסק פועל ללא רישיון וללא היתר רעלים, במתחם בו היה מפעל כימגת שנסגר בינתיים. בפשיטה נמצאו מאות קילוגרמים של רעלים מסוכנים ותכשירי הדברה ללא רישיון אשר נמצאו ארוזים על משטחים ומוכנים למכירה בחנויות ברחבי הארץ.  כמו כן נמצא, כי החומרים אוחסנו באופן מסוכן ובניגוד לנהלים, ובמקום שעלול לסכן את האזור.  גם ציוד החירום במפעל הינו חסר ולקוי ובבדיקה עלה שאף אמצעים בסיסיים כגון פנס וסוללות חלופיות היו חסרות בו.

בתחקיר חדשות 10 ששודר בסוף השבוע שעבר, פורסם כי על פי ההערכות, לפחות 1,200 חאפרים פועלים בתחום ומדבירים ללא רישיון. חלקם הציגו את עצמם ככאלה שאינם משתמשים ברעל פוספין, שהביא למותן של האחיות אביגיל ויעל גרוס, אבל ציינו כי הם משתמשים בחומרים רעילים וקטלניים אחרים, האסורים אף הם לשימוש בקרבת בני אדם.