הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''אריאל שרון שידרג את החקלאות במצרים''


בראיון מיוחד לעורך העתון 'יבול שיא' שמעון וילנאי, מספר פרופסור שמואל פוהורילס, מי ששימש כמנהל הרשות לתכנון ופיתוח חקלאי במשרד החקלאות, על האסטרטגיה החקלאית של שר החקלאות דאז אריאל שרון. ''סאדאת אהב אותו, והוא יצר במצרים פריצה חקלאית-כלכלית-דיפלומטית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-02-2014



צילום מתוך הכתבה: שר החקלאות אריאל שרון מארח בחוותו את שר הביטחון המצרי חסן עלי
במרכז פרופ' פוהורילס ומאחוריו לילי שרון. לשמאלו של שרון עזר ויצמן שר הביטחון בממשלת בגין


"המעורבות הישראלית בחקלאות המצרית היתה רבה בתקופת השר אריאל שרון, האסטרטגיה שלו היתה חקלאית. סאדאת אהב אותו, והוא יצר במצרים פריצה חקלאית-כלכלית-דיפלומטית", כך מגלה לראשונה פרופסור שמואל פוהורילס, מי ששימש כמנהל הרשות לתכנון ופיתוח חקלאי במשרד החקלאות בתקופת אריאל שרון.

בריאיון מיוחד לירחון החקלאי 'יבול שיא', מספר פוהורילס כי שרון השקיע מאמצים גדולים כדי לקדם את החקלאות במצרים כצעד בונה אמון לשלום. בשיחה עם עורך העתון, שמעון וילנאי, הוא מספר סודות שלא נחשפו עד היום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"באחת הנסיעות המקצועיות למצרים השתתפנו השר שרון ואני בחתונת בתו של שר החקלאות המצרי, הפרופסור לגנטיקה מוחמד דאוד, חתונה שהתקיימה בוילה מדהימה בשטח גן החיות בקהיר", סיפר פרופ' פוהורילס. "אורחי הכבוד היו אנוואר סאדאת ורעייתו ג'יהאן. סאדאת נפגש עם אריק וביקש ממנו שיפעל לפתח חקלאות מתקדמת במצרים. הוא הציג בפני שרון מפה, סימן עליה שטח שנקרא נוברייה, בין אלכסנדריה לאל-עלמיין, שם הוקם ישוב של בוגרי אוניברסיטאות סמוך לשטח מדברי של 100 אלף דונם. שרון עשה הכל כדי שהאיזור הזה יהיה מפותח חקלאית בסיוע ישראל".

פוהורילס סיפר גם כי לסאדאת ורעייתו היתה חווה חקלאית פרטית במיט אבו אל קום. "סאדאת הזמין את אריאל שרון לביקור רשמי בקהיר ובאותו זמן סוכם בסודיות רבה על שיקום החווה הפרטית בכפרו של סאדאת, חווה שנוהלה על ידי ג'יהאן סאדאת. זה היה סוד שמעולם לא נחשף", הוא אומר "אריק שיתף בסוד את שר החוץ, יצחק שמיר, ואת אגף התקציבים באוצר וביקש שלא לדבר על הנושא הזה. שרון דאג שמשלחות מקצועיות מישראל ובראשן מנהל שירות ההדרכה במשרד החקלאות יעקב שגיב הגיעו למצרים, ביקרו בחווה ושינו את ההשקייה שהיתה מאד פרימיטיבית לטפטוף מודרני. ניטעו זני הדרים והחווה שודרגה לרמה של חקלאות מודרנית".

לראיון המלא לחצו כאן