הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרויקט כנסת ירוקה: קנקנים במקום בקבוקי פלסטיק


כנסת ישראל עברה להגשת מים בקנקני זכוכית. זהו נדבך נוסף בפרויקט 'כנסת ירוקה', שיהפוך את בית המחוקקים הישראלי לפרלמנט הירוק ביותר בעולם. הגשת המים בקנקנים תחליף את בקבוקי המים המינרלים בפלסטיק. עד כה צרכה הכנסת בוועדות כ-60,000 בקבוקים בשנה בעלות של כ-500,000 ₪

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-02-2014



חברי הכנסת מירי רגב ודב חנין משיקים את המעבר לקנקני מים

חסכון של כחצי מליון שקלים בשנה וסביבה ירוקה יותר: החל מאתמול, עברה כנסת ישראל להגשת מים בקנקנים, בעת הדיונים בוועדות ובאירועים. הנחייה זו של מנכ"ל הכנסת מר רונן פלוט, הינה נדבך נוסף בפרויקט 'כנסת ירוקה', אותה מובילים יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת ומטרתה להוביל את הכנסת לעידן של קיימות. בשנתיים הקרובות (2014-15) מתבצע שלב א' של פרויקט 'כנסת ירוקה' שעיקרו כ- 13 פרויקטים לחסכון באנרגיה ומים. בפרויקטים אלו מושקעים 7 מיליון ₪ וזמן ההחזר המתוכנן הוא 5 שנים. החיסכון השנתי יהיה כ- 1.5 מיליון ₪. בימים אלו בוחן הפורום הירוק של הכנסת את תחומי הפעולה שיהוו את שלב ב' של "כנסת ירוקה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הגשת המים בקנקנים תחליף את בקבוקי המים המינרלים שהוגשו עד כה בוועדות. עד כה צרכה הכנסת בוועדות כ- 60,000 בקבוקי מים מינראליים בשנה בעלות של כ- 500,000 ₪. הגשת המים תחסוך לכנסת, אפוא, כ- 500,000 ₪ בשנה וגם תפחית במקור את נפח פסולת הפלסטיק בכ- 30 קוב. הפיילוט הראשון להגשת מים בקנקנים התקיים אתמול בוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, בראשות ח"כ מוחמד ברכה, שבירך בתחילת הישיבה את מנכ"ל הכנסת על ביצועה של החלטה סביבתית וקידום פרויקט כנסת ירוקה בצעד נוסף. תגובות הנוכחים בדיון למהלך היו טובות מאד. גב' איריס יוגב, ראש אגף תכנון ובקרה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, שנכחה בדיון, אמרה "איזה יופי שבכנסת התחילו לעשות קיימות". ד"ר ליזה רובין, ממשרד הבריאות, התפעלה מכך שהכנסת מקבלת את המלצת משרד הבריאות ומגישה מי ברז מטופלים.

היום הושק הפרויקט בכל וועדות הכנסת וח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה,שהבעיה את שמחתה על השקת הפרויקט בוועדה, אמרה כי מדובר במהלך היסטורי שחוסך גם בכספי ציבור וגם בפסולת פלסטיק. ח"כ דב חנין, חבר הוועדה ומי שנבחר ע''י יו''ר הכנסת יחד עם חה''כ זבולון כלפה וניצן הורוביץ להוביל את "כנסת ירוקה" מול חברי הכנסת, אמר גם הוא כי הצעד הוא משמעותי מאד בהובלת הכנסת לקיימות.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט: "ככל שאנו מתקדמים בפרויקט כנסת ירוקה, אנו מגלים שעשייה סביבתית היא גם כלכלית וגם חסכונית. אנחנו מפחיתים את כמויות הפסולת וגם חוסכים בכספי ציבור חשובים. זהו צעד ראשון ומשמעותי בהפחתת הפסולת בכנסת והפורום הירוק של הכנסת ימשיך לבחון לעומק את האפשרויות להקטין צריכה ולהפחית פסולת".