הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוחים לענף גפן יין


גם השנה הוזלו דמי הביטוח בביטוח נזקי טבע ואסונות טבע. הסערה שפקדה אותנו בחודש דצמבר האחרון, הוכיחה שוב, כי מגדלים שהרחיבו את הביטוח הגנו על רכושם והשקעותיהם. בתחום כרמים שאינם מניבים הדבר בולט אף יותר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-02-2014



צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת את הביטוחים לענף הגפן יין לשנת 2014. השנה הוזלו פעם נוספת דמי הביטוח: בביטוח נזקי טבע בשיעור כ- 5% ובביטוח אסונות טבע בשיעור של כ- 8%. הביטוח אותו מציעה קנט כולל ביטוח נזקי טבע לענבי גפן יין וביטוח אסונות טבע לגפן עבור כרמים מניבים ושאינם מניבים. ביטוח גפן יין מאפשר למגדלים להימנע מחשיפה כלכלית לנזקים שיכולים לגרום להשמדת היבול ולפגיעה קשה בפרנסתם. יצוין כי בענף גפן יין לא קיים ביטוח בסיסי ולכן ממליצה קנט לרכוש גם ביטוח אסונות טבע לכרמים שאינם מניבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביטוח נזקי טבע בגפן יין מעניק כיסוי ביטוחי כנגד פגעי מזג אוויר מוגדרים הגורמים לנזק כמותי ואיכותי לענבי הגפן. בביטוח נזקי טבע היבול המבוטח נקבע על ידי המגדל לכל זן וחלקה בנפרד והנחת העדר תביעות תחושב עבור כל זן בנפרד. קנט מאפשרת למגדלים להגדיל את היבול המבוטח ובתנאי שיציגו נתוני שיווק עבור שתי עונות רצופות. במקרה של נזק, חישוב תגמולי הביטוח וההשתתפות העצמית נעשים לכל זן וחלקה בנפרד וללא תלות ביבול ביתר החלקות. כמו כן, תשלום הפיצויים במקרי נזק נעשה מיד עם סיום הערכת הנזק ובמרבית המקרים לא יידרש מתן נתוני שיווק לצורך חישוב הפיצוי, דבר המקצר משמעותית את מועד קבלת הפיצוי.

ביטוח אסונות טבע בגפן היין לכרמים מניבים מעניק כיסוי ביטוחי כנגד נזקי אקלים שאינם מכוסים ביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורם לנזק כמותי ליבול. הביטוח יקבע לכל זן בנפרד ויתבסס על יבול נורמטיבי או על ממוצע היבולים של המגדל (בשנים 2009-2012). קנט מציעה למגדלים גם ביטוח לכרמים שאינם מניבים, המכסה נזקים אקלימיים שעשויים להיגרם לכרמים בהיותם בשלב של טרם הנבה.

הסערה האחרונה שפקדה אותנו בחודש דצמבר האחרון, הוכיחה שוב, כי מגדלים שהרחיבו את הביטוח הגנו על רכושם והשקעותיהם. הדבר נכון למגדלים בתחומים שונים. בתחום כרמים שאינם מניבים הדבר בולט עוד יותר. בקנט ממליצים לרכוש גם את ביטוח אסונות טבע מורחב לכרמים שאינם מניבים בהגנה ולהגן על גידולים אלה.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 28.2.2014.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.