הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ירוק אנרגיה מהטבע: נושאי הבשורה הירוקה מישראל


החברה שהוקמה לפני 6 שנים בלבד, הפכה כבר למעצמה ירוקה, אשר מחדירה את הבשורה ברחבי העולם. השנה הם יציגו את החידושים האחרונים בתערוכת קלינטק 2014 הבינ''ל שתיפתח השבוע. עוד בתערוכה - פתרון מבריק לניקוי הפאנלים הסולאריים, טכנולוגיה שמדמה אור שמש בחללים סגורים לגידול צמחים ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2014



צילום: ירוק אנרגיה מהטבע בע''מ

חברת ירוק אנרגיה מהטבע בע"מ מכרמיאל תציג בתערוכת CLEANTECH 2014 הבינלאומית שתיפתח השבוע, מבחר מתקנים ומערכות לחסכון באנרגיה המתבססות על פתרונות סולאריים, שימוש באנרגיית רוח ועוד. בין החידושים: מתקני תאורה חסכוניים באנרגיה, מתקני אנרגיה סולארית מבוססי תאים פוטו-וולטאיים, מערכות מסחריות להפקת אנרגיה מהשמש, מערכות לחיסכון באנרגיה, מערכות לייצור אנרגיה מהרוח - טורבינות גדולות וקטנות, ואפשרות להתקנה ושירות למערכות סולאריות.

ירוק אנרגיה מהטבע בע"מ הוקמה ב-2008 מתוך אמון המייסדים כי אנרגיה מתחדשת היא מקור האנרגיה העיקרי לעתיד האנושות. החברה חרטה על דגלה להפוך את האנרגיה המתחדשת לזמינה ומשתלמת, וכיום היא פועלת בפריסה בינלאומית באמצעות חברות אחיות ומפיצים עצמאיים. החברה עוסקת בשיווק, מכירה, התקנה, הפעלה ושרות למערכות ייצור אנרגיה, כולל יבוא ישיר של ציוד  בהתאם לתקני איכות בינלאומיים קפדניים, מימון אטרקטיבי למערכות ייצור אנרגיה בזכות חיבור למוסדות פיננסיים מובילים והעברת פעילויות חשיפה בבי"ס ומועצות מקומיות בנושא איכות הסביבה. כחלק מעקרונות השיווק של החברה, היא מסרבת לנקוט בשיטות של הפצת דיוור ישיר, כמו הפצת עלונים.

פתרון מבריק לניקוי הפאנלים הסולאריים

ומי עוד בתערוכה ? חברת שרף הנדסה מעמק חפר, המתמחה בתכנון ויצור מערכות רובוטיות לניקוי פאנלים סולאריים, תציג את SolaRobot Cleaner, מערכת אוטומטית בתצורת שן מסור לניקוי מערכות סולאריות על גגות. המערכת  שפותחה על ידי שרף הנדסה, מותקנת על המערכת הסולארית ופועלת באופן עצמאי לטובת ניקוי הפאנלים באופן תכוף ואף יומיומי. פאנלים נקיים כידוע מעלים את תפוקת החשמל ומגדילים את רווחיות המערכת. ה-SolaRobot כולל 2 רובוטים: קרונית ניקוי - הנוסעת על מסגרות הפאנלים ומנקה אותם, וקרונית העברה שמעבירה את קרונית הניקוי משורה לשורה. המערכת יכולה לנקות 8,000 פאנלים בלילה, ללא הגבלה של אורך השורות או מספרן, ומיועדת למערכות מגודל 400 קילוואט ומעלה. בימים אלו מפתחת החברה מערכות ניקוי נוספות לפאנלים המוצבים על הקרקע ולמשטחים רחבים של פאנלים סולאריים.


צילום: שרף הנדסה

איך זה עובד? ה- SolaRobot Cleaner כולל קרונית ניקוי המנקה בשיטת הברשה רטובה ומבטיחה ניקוי מרבי בכל תנאי לכלוך ולחות. הניקוי מתבצע בלילה, כשהפאנלים קרים, ומנצל את הטל המצטבר על הפאנלים לחיסכון במים, תוך צריכת מים של כ-0.4 ל' לפאנל (כמות המים ניתנת לכיול לפי כמות הלכלוך וסוגו). על מערכת הניקוי מותקנת מערכת בקרה שמנטרת את פעולת הקרוניות ושולחת מסרונים לצורך עדכון ובמקרה של תקלה.

הטכנולוגיה שמכניסה את השמש הביתה

חברת וקה טכנולוגיות -  Wekah Technologies, צפויה לחשוף בתערוכה פטנט חדשני שמאפשר לדמות אור שמש גם בתוך מבנים מקורים - לטובת גידול צמחי נוי ותבלינים גם בתוך הבית, בתי עסק ומוסדות ציבוריים. בחברה אומרים, כי המתקן צפוי לחולל מהפכה בתחום הגננות הביתית, בכך שהוא מאפשר לגדל צמחים ותבלינים בכל חללי הבית. מומחי וקה טכנולוגיות שקדו על פיתוח המתקן במשך שנתיים ונמצאים בימים אלו בעיצומו של תהליך רישום פטנט מקומי ועולמי, לצד פיתוח מתקן תאורה ברמה חזקה יותר, שיעניק פתרון הולם לחקלאות אינטנסיבית.



המתקן ששמו Wekah Sun מדמה אור שמש לטובת גידול צמחי נוי בעציצים, ואף מספר סוגי תבלינים וירקות עלים. הוא מאפשר למשתמש לקבוע פרמטרים כמו אורך יום ההארה, עוצמת התאורה ועוד,  אשר משפיעים באופן קריטי על התפתחות הצמחים. כמו כן ניתן להתאים את תנאי האור המלאכותיים לחילופי העונות - כמו למשל בעונת החורף כשהיום קצר יותר, לקצב גדילתו של הצמח ופריחתו.

תערוכת CLEANTECH 2014 יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" וצפויה לארח למעלה מ- 20,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של מבקרים וקניינים מהארץ ומחו"ל.

תערוכת קלינטק 2014

הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-18 לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, גז טבעי, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה
18-19.2.2013 במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.
שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838
אתר תערוכת קלינטק: www.mashovgroup.net