הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תקלה באוניה שעושה את דרכה לישראל: מאות בעלי חיים מתו


התקלה במנוע האוניה שהובילה 48 אלף בעלי חיים מאוסטרליה לישראל, גרמה למותם של 840 כבשים, וגם עגלים שמספרם עדיין אינו ידוע. הרשויות האוסטרליות צפויות לפתוח בחקירה. זו התקלה השלישית במשלוחים החיים מאוסטרליה לישראל בחודשים האחרונים. עמותת אנונימוס קוראת לעצור מיד את המשלוחים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2014



האושן דרובר בנמל אילת, צילום ארכיון: אנונימוס 

לפחות 840 בעלי-חיים מתו בעקבות תקלה חמורה באוניה Ocean Drover שעושה את דרכה מאוסטרליה לנמל אילת, כשעל סיפונה 42,000 כבשים ו-6,000 עגלים. כ-20 אלף מבעלי החיים מיועדים לישראל והרשות הפלשתינית, והיתר לירדן. עקב תקלה במנוע, נתקעה האוניה בסמוך לאיי קוקוס בשבוע שעבר, ולאחר מכן התעכבה בסמוך לחופי ג'יבוטי. כעת היא נעה לאט לעבר ישראל, וככל הנראה צפויה לעגון בנמל אילת מחר.

בהודעה לעיתונות שהוציאה היום Wellard, החברה שמפעילה את האוניה, נמסר כי שיעור התמותה של הכבשים באוניה חצה את הרף שמחייב פתיחת חקירה מיידית באוסטרליה - 2 אחוזים. משמעות הדבר היא שלפחות 840 כבשים מתו. מספר העגלים שנהרגו אינו ידוע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כבר לפני שבועיים אותרה תקלה באוניה, אולם היא המשיכה בדרכה לישראל, בטענה שנעשו תיקונים מספקים. זו התקלה השלישית במשלוחים החיים מאוסטרליה לישראל בחודשים האחרונים. שתי התקלות הקודמות אירעו באוניה Pearl of Para שנאלצה לחזור לנמל האוסטרלי לתיקונים.

"כל עיכוב מחמיר את המצוקה החמורה ממילא שחווים בעלי החיים במסע המפרך", אומרים בעמותת "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים". "פעם אחר פעם מוכח שזה מסוכן וחסר אחריות להוביל בעלי-חיים באוניות מיטלטלות מהקצה השני של העולם, רק בשביל לשחוט אותם בארץ. המסעות הימיים הללו נמשכים כשלושה שבועות בספינות צפופות ומצחינות, וגובים קרבנות גם כשאין תקלות. בעלי החיים מתבוססים בהפרשותיהם, וחלקם מושלכים לאוקיאנוס לאחר שחלו או נפצעו. זו התעללות מקוממת, שמתבצעת רק למען האינטרסים של קומץ יבואנים. אנו קוראים לממשלה לעצור מיד את המשלוחים החיים מאוסטרליה".

מדי שנה מיובאים לישראל מאוסטרליה מעל 100 אלף עגלים וכבשים, כאשר שתיים מהיבואניות הגדולות הן "תנובה" ("אדום אדום") ו"דבאח". בקיץ האחרון תיעד תחקירן "אנונימוס" את פריקת בעלי החיים למשאיות בנמל אילת, שנמשכה כ-40 שעות בחום כבד. בין היתר תועדו עובדים המכים עגלים וטלאים בכל חלקי גופם, לרבות בראשם, בועטים בהם ואף משליכים טלאים מגובה רב. "אנונימוס" הגישה תלונה למשטרה על עבירות על חוק צער בעלי-חיים ועל תקנות הובלת בעלי-חיים, אך לא הוגשו כתבי אישום בפרשה. התמונות שודרו בתקשורת האוסטרלית, ועוררו קריאות לאסור על היצוא למזרח התיכון.