הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפרידים בצבעים: מהפכת המיחזור ביישובי עמק יזרעאל יוצאת לדרך


במסגרת התכנית החדשה, תיושם בעמק הפרדת פסולת לפחים כתומים אליהם יופנו אריזות למיחזור, פחים חומים בהם תיאסף הפסולת האורגנית ופחים ירוקים בהם תיאסף פסולת להטמנה. יישום חוק האריזות והפרדת הפסולת האורגנית בעמק יקטינו בצורה משמעותית את כמות האשפה הנשלחת להטמנה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-02-2014




מפרידים אשפה לשלושה זרמים: השבוע אישרה מליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל ברוב מוחץ, את תכנית הפרדת הפסולת כפי שהוצגה על ידי אגף איכות הסביבה. במסגרת התכנית החדשה, תיושם בעמק הפרדת פסולת לשלושה זרמים: פחים כתומים אליהם יופנו אריזות למיחזור, פחים חומים בהם תיאסף הפסולת האורגנית ופחים ירוקים בהם תיאסף פסולת להטמנה.

בנוסף, ימשיכו לפעול מרכזי המיחזור ביישובים במתכונת מצומצמת וישמשו לאיסוף נייר, קרטון, בקבוקי פלסטיק וזכוכית. עוד אישרה המליאה כי במקום פח אשפה לכל בית אב, יוצבו עמדות לאיסוף אשפה מופרדת שישמשו מספר משפחות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"יישום חוק האריזות והפרדת הפסולת האורגנית יקטין בצורה משמעותית את כמות האשפה הנשלחת להטמנה'' אמר השבוע אסף אליה, מנהל אגף איכות הסביבה במועצה. ''התרומה האקולוגית של מהלך זה הינה חסרת תקדים ואיתה גם חסכון כלכלי עצום. להערכתנו, עם שיתוף פעולה מירבי של התושבים, נצליח למיין ולמחזר כ- 90% מהפסולת שאנו מייצרים ולמנוע את ההשלכות הסביבתיות ההרסניות של הטמנת פסולת. בנוסף, מהלך זה יחסוך למועצה הוצאות כספיות מיותרות כתוצאה מהרפורמה המונהגת בשוק הפסולת". אליה הוסיף וציין: "המשרד להגנת הסביבה בחר במועצה האזורית עמק יזרעאל כרשות מפרידת פסולת, המשמעות הינה מהפכה סביבתית אמיתית שתגובה בתמיכה תקציבית רחבת היקף של 7.3 מיליון שקלים לטובת יישום והטמעת המהלך ביישובי המועצה. המענק יושקע בחינוך, הסברה, רכש ובינוי"

עוד הוסיף אליה כי בכוונת המועצה להתאים את מסתורי האשפה לרחובות היישוביים בהתאם לכל יישוב וצרכיו ותהליך התכנון והבינוי יתבצע בשיתוף פעולה מלא עם הנהלות היישובים. החודש קיימה היחידה הסביבתית כנס פעילי סביבה אליו הוזמנו פעילים מכל ישובי המועצה בו נידון תהליך הטמעת הפרדת הפסולת ביישובים ותרומת הפעילים להצלחת התהליך ביישובם.

ראש המועצה האזורית אייל בצר: " החלטת המליאה תביא להגברת המיחזור שכבר היום נמצא ברמות גבוהות מאוד, יחסוך משאבים רבים ןישפר את איכות הסביבה על ידי צמצום כמות הפסולת המוטמנת. התהליך דורש שיתוף פעולה בין מחלקות המועצה והיישובים על מנת לסיים את הפרוייקט בתקופה סבירה. עם סיום ההשקעות, 50% מהסכום הנחסך בכל יישוב יוענק ליישוב כתקציב ירוק לשיפור הסביבה ביישוב".