הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים יוצאת למאבק נגד מכירת השליטה בתנובה לסינים


התנועה, המייצגת ציבור חקלאים רחב בישראל, טוענת כי מכירת גרעין השליטה לתאגיד המזון הסיני ברייט פוד בבעלות ממשלת סין, תהווה פגיעה קשה במעמד החקלאים ומשקי הבית ותמיט אסון כלכלי על הענף בישראל. מחר תתקיים הפגנה מול משרדי תנובה בת''א

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-02-2014


תנועת המושבים הודיעה היום (א') כי היא פותחת במאבק ציבורי כנגד מכירת גרעין השליטה בחברת תנובה מקרן ההשקעות אייפקס לתאגיד המזון הסיני ברייט פוד, שבבעלות ממשלת סין. מחר (24/2) בבוקר בשעה 09:30 תתקיים הפגנת מחאה מול משרדי אייפקס, המחזיקה בשליטה של תנובה, ברחוב ברקוביץ 4 בתל אביב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''תנועת המושבים, כמייצגת של ציבור חקלאים רחב בישראל, גורסת כי מכירת חברת תנובה תהווה פגיעה קשה למעמד החקלאים ומשקי הבית ותמיט אסון כלכלי לענף החקלאות בישראל ומשקי הבית. בנוסף, מכירתה של החברה מהווה בגידה של קרן אייפקס בהתחייבות מוסרית שניתנה לציבור הישראלי המתגורר במרחב הכפרי שהקים את "תנובה" עוד לפני קום המדינה ובאזרחי המדינה. כמו כן מדובר בזלזול בציבור החקלאים, הרפתנים, האנשים העוסקים בגידול בקר, עופות ודגה'' כך נאמר בהודעת התנועה היום.

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, אמר כי "מכירת תנובה לממשלה זרה היא בבחינת אובדן הערכים עליהם קמה החברה. לא ייתכן שחברה הנחשבת לאחד מסמליה של מדינת ישראל, ההתיישבות והחקלאות בארץ ישראל, תימכר לידי הממשלה הסינית. ציבור החקלאים לא יפקיר את ביטחון המזון של אזרחי ישראל בידיים זרות המקבלות החלטות על בסיס של שיקוליה של ממשלת סין בלבד. אבות האומה, שבנו את המדינה, לא ציפו שנמכור את ערכינו במחיר זול כל כך ונוותר על האחריות שלנו לייצר מזון בעצמנו ונעבירו לידיים זרות''.

בשבוע שעבר, בועידת ישראל לחקלאות, תקף יו''ר ועדת הכלכלה חה''כ אבישי ברוורמן  את הכוונה למכור את תנובה לשליטה סינית.  ''תנובה היתה המותג החזק ביותר, הקיבוצי, המושבי, וחשוב לזכור שברגע שיש שליטה ישראלית ציונית, אז חשוב להם מה יקרה פה. היום תנובה צריכה להיות בשליטה ישראלית, יחד עם השקעה זרה, ברגע שנאבד את השליטה נחשוב רק על הורדת המחירים, ללא כל אחיזה בקרקע ובהתיישבות. כשמגיע משבר, וישראל בעייתית מבחינה בינלאומית, תוך שנייה אין לזרים סנטימנטים" אמר ברוורמן.