הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשרות תוכים נדירים ויקרים נתפסו בתיקי יד בנתב''ג


שני הנוסעים ששבו לישראל מבלגיה עוכבו לחקירה, בה התברר כי מדובר באוסף נדיר של תוכים המוערך באלפי אירו. בעלי חיים המגיעים ללא תעודות בריאות ורישיונות עלולים להביא עמם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים, ובמקרים מסויימים אף למוות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-02-2014



צילום: אורי זיו - משרד החקלאות ופיתוח הכפר 

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשרד החקלאות ופיתוח הכפר והועבר למכס נתב"ג, נתפסו לפנות בוקר תוכים נדירים מסוגים שונים בתיק יד של שני נוסעים ששבו מבלגיה לישראל. מפקחי משרד החקלאות המתינו לנוסעים במסלול הירוק בנמל התעופה בן גוריון, ובשיתוף עם עובדי מכס נתב"ג ערכו חיפוש בכבודתם, במהלכו נמצאו 34 תוכים האסורים ביבוא לישראל.

התוכים הגיעו ללא תעודת בריאות ווטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל, הגיעו לארץ ללא רישיון ייבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וללא היתר ייבוא מרשות הטבע והגנים, כמתחייב בחוק.  יש לציין, כי המעשה מהווה סכנה לבריאות הציבור ובעלי החיים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מפקחי משרד החקלאות עיכבו את הנוסעים לחקירה. ומתשאול ראשוני שלהם עלה כי מדובר באוסף נדיר של תוכים, המוערך באלפי יורו. להערכת המפקחים, התוכים יועדו למכירה ולהרבעה. נגד הנוסעים נפתח תיק משפטי. הציפורים הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, ובהתאם להחלטת מנהל השירותים הווטרינריים ד"ר נדב גלאון, יוחזרו הלילה לבלגיה, כדי למנוע כניסה של מחלות לישראל.

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויים אף לגרום למוות. כמו כן, קיים חשש להכנסת מינים פולשים שיפגעו באוכלוסיית בעלי החיים המקומית. ייבוא ציפורים ללא תעודות בריאות כנדרש מהווה סכנה לבריאות הציבור בהפצת מחלת שפעת העופות, כמו גם פגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים בארץ בהפצת מחלת העופות ניוקאסל".


צילום: צביקה אבני - משרד החקלאות ופיתוח הכפר


צילום: אורי זיו - משרד החקלאות ופיתוח הכפר