הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל וניגריה יגבירו את שיתוף הפעולה החקלאי והכלכלי


שר החקלאות יאיר שמיר נפגש עם נשיא ניגריה ושרים בממשלתו, וחתם על הצהרה משותפת להגדלת שיתוף הפעולה החקלאי-כלכלי בין שתי המדינות. צמיחתה של הכלכלה הניגרית ב-7.4% בשנה פותחת פתח להשתלבותן של החברות הישראליות בכלכלתה של המדינה המאוכלסת ביותר ביבשת האפריקאית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-03-2014



שר החקלאות יאיר שמיר עם עמיתו הניגרי ד״ר אדסינה 

״ישראל וניגריה יגבירו את שיתוף הפעולה האסטרטגי בפיתוח החקלאי והכלכלי של ניגריה״ כך אמר היום (שבת) שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר בתום סבב הפגישות שקיים עם נשיא ניגריה, שרת החוץ, שרת שרת המים ושר החקלאות הניגרים. השר שמיר משמש כנציגו של ראש הממשלה נתניהו באירועים לרגל 100 שנה להיווסדה של האומה הניגרית, בהם משתתפים עשרות ראשי המדינות מהעולם, ביניהם נשיא צרפת, נשיא נציבות האיחוד האירופי, נשיאים וראשי הממשלה של מדינות אפריקה וראשי הארגונים הבינלאומיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי השר שמיר הממשל הניגרי מעוניין להגביר את מעורבותן של החברות הישראליות במדינה בתחומי החקלאות, המים, אנרגיות מתחדשות, ביטחון המולדת, תקשורת ו-IT.   אתמול חתם השר שמיר על הצהרה משותפת עם שר החקלאות הניגרי ד״ר אדסינה (Adesina) להגברת שיתוף הפעולה החקלאי בין המדינות, שימוקד בביטחון המזון. ישראל תפעל לשדרג את יכולותיה של ניגריה עם הגדלת היקף הקרקעות המעובדות, הגברת יעילות משק המים, השבחת הגידולים ושיפור רמתם המקצועית של העוסקים בחקלאות, זאת על בסיס מסחרי עם מעורבות המגזר העסקי. בענפי התשתיות ובנייה החברות הישראליות מהגדולות בניגריה והן מבצעות פרויקטים אדירים בהיקפם וגם בענף החקלאות,גוברת פעילות החברות הישראליות.

צמיחתה של הכלכלה הניגרית בשיעור שנתי של 7.4% פותחת פתח להשתלבותן של החברות הישראליות בכלכלתה של המדינה המאוכלסת ביותר ביבשת האפריקאית. בשנה האחרונה הושקעו למעלה מ-4 מיליארד דולר בענף החקלאות המקומי. חשיבותה הגיאו פוליטית של ניגריה מתחדדת על רקע חברותה במועצת הביטחון של האו״ם בשנתיים הקרובות והגברת מעורבותה במוסדות האו״ם.


השר שמיר נפגש עם שרת המים הניגרית