הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקיבוצים שיבשו הבוקר את התנועה בצירים מרכזיים


שיירה של עשרות משאיות עשתה את דרכה הבוקר (א') לירושלים, במחאה על הקפאת הבניה בקיבוצים. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: ''זהו הצעד הראשון במאבק כנגד ההקפאה שכופה עלינו ממשלת ישראל. צר לנו על הפגיעה באזרחים, אך לאחר סבלנות אין סופית שלא מאפיינת אף ציבור אחר בישראל, אין לנו ברירה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-03-2014



שיירת המשאיות בכניסה לירושלים, צילום: התנועה הקיבוצית

שיירה של עשרות משאיות עשתה הבוקר (א') את דרכה לירושלים וגרמה לפקקים בשעות השיא בכבישים, זאת במחאה כנגד הקפאת הבנייה שכופה ממשלת ישראל על קיבוצים ברחבי הארץ מזה שנתיים ומונעת מאלפי משפחות צעירות להקים את ביתן בקיבוץ.

שיירת המשאיות יצאה מקיבוץ תל יוסף שבעמק חרוד, ונעה בנסיעה איטית דרך כביש 65 בוואדי ערה - אחד מצירי התנועה העמוסים במדינה. משם המשיכה השיירה בנסיעה בכביש 6 לכיוון דרום עד מחלף בן שמן, ומשם בכביש מס' 1 לכיוון ירושלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, "הפערים העמוקים בחברה הישראלית מתגלים במלוא עצמתם. בין החרדים שנלחמים לשימור סטאטוס קוו מעוות ומנצל, לבין חברי הקיבוצים שמובילים בגיוס לצה"ל, תורמים לצמיחה הכלכלית של ישראל בתעשייה ובחקלאות ונלחמים על הזכות הבסיסית לבנות בית". ברושי איים כי אם לא ייענו דרישות הקיבוצים, המאבק יוחרף עד מאד. "שיירת המשאיות היא הצעד הראשון במאבק וכולנו תקווה שממשלת ישראל תתעשת ותביא לחידוש הבנייה בקיבוצים כחלק מפתרון משבר הדיור הארצי.

"צר לנו על הפגיעה באזרחים, אך לאחר סבלנות אין סופית שלא מאפיינת אף ציבור אחר בישראל, אין לנו ברירה. ממשלת ישראל תבין שאם לא יגיעו איתנו להסכם, אנחנו נחריף מאד את צעדי המחאה. כבר שנתיים שרשות מקרקעי ישראל מקפיאה היתרי בנייה בקיבוצים ברחבי הארץ, ומונעת מאלפי משפחות צעירות להקים את ביתן בקיבוץ הלכה למעשה. בתנועה הקיבוצית דורשים להביא לסיום ההקפאה ולאפשר את חידוש הבנייה והצמיחה הטבעית בקיבוצים. הפתרון אותו אנו מציעים כולל תכניות לבניית 40 אלף דירות מצפון לדרום, בהן 10,000 דירות להשכרה בדיור בר השגה לסטודנטים, זוגות ומשפחות צעירות כחלק ממתווה סיוע לפתרון מצוקת הדיור הארצית. דרישת הקיבוצניקים מרשות מקרקעי ישראל פשוטה מאוד: שוויון זכויות. השוו את תנאי רכישת הקרקע המיועדת למגורים בקיבוץ לתנאים מהם נהנים תושבי הערים". אמר ברושי

לפני כחודשיים התערב ראש הממשלה נתניהו במשבר הבניה בקיבוצים, ובבפגישה שנערכה בלשכתו בכנסת, בהשתתפות מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, והצוות הקיבוצי בראשות מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, הורה ראש הממשלה לפתור את משבר הדיור בקיבוצים, שנוצר בעקבות עצירת חתימת רשות מקרקעי ישראל על היתרי הבניה.  "יש להפסיק את ההקפאה בקיבוצים, ולחדש את הבניה. אם לא תגיעו להסכמה, לוקר יעמוד בראש הוועדה. תנו לבנות'' אמר נתניהו באותה פגישה. ראש הממשלה הורה לצרף את מנכ"ל משרדו הראל לוקר לוועדה הציבורית בראשות מנכ"ל המינהל בנצי ליברמן, שלה מנדט לנסח מסלול נוסף של שיוך דירות בקיבוץ.