הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שנתיים מאסר בפועל וקנס של 65,000 ₪ בגין הברחת ביצים


נגד הנאשם תושב באר-שבע הוגשו 34 כתבי אישום בגין שורה של עבירות, ביניהן החזקה והובלה של ביצים ללא פיקוח וטרינרי, מיון ביצים בתחנה לא מורשית, הובלה ללא קירור וזיוף חותרות. במעשים אלו סיכן הנאשם את בריאות הציבור באופן חמור ומעשיו היו עלולים להוביל להפצת מחלות מסוכנות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-03-2014



הברחת ביצים, צילום ארכיון: משרד החקלאות ופיתוח הכפר  

שנתיים מאסר בפועל וקנס של 65,000 ₪ נגזרו בסוף השבוע שעבר בבית-משפט השלום בבאר שבע על אליהו אברהם, תושב באר שבע בשנות ה- 40 לחייו, בגין הברחת ביצים. על פי כתב האישום שהגיש משרד החקלאות ופיתוח הכפר נאשם אליהו ב-34 אישומים שונים.  בגין מעשים אלו  סיכן הנאשם את בריאות הציבור באופן חמור ומעשיו היו עלולים להוביל להפצת מחלות מסוכנות.

כנגד הנאשם הוגשו שורה של כתבי אישום שונים, על מקרים שאירעו בין השנים 2008 ל- 2013 בהם נתפס על ידי יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, ובהם ביצע שלל עבירות, ביניהן החזקה והובלה של ביצים שגודלו על ידי מגדלים לא מורשים וללא פיקוח וטרינרי, מיון ביצים בתחנה לא מורשית, שיווק על-ידי משווקים לא מורשים, הובלה ללא קירור ובלי האישורים הנדרשים. בחלק מהמקרים אף נמצאו ביצים שהוחתמו בחותמות מזויפות.  בסך הכל נתפס הנאשם עם 288,690 ביצים שהוחזקו או שווקו שלא כחוק בנסיבות שונות.  לאור הצטברות תיקי האישום, החליט בית משפט השלום לאחד אותם ולדון בהם יחד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי עו"ד דנה עסיס-שנער, תובעת משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מדובר בעבירות המהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. בביצים שאינן מוחזקות בתנאים מתאימים עולה הסיכון לתחלואה בחיידק הסלמונלה. כמו כן, העדר מיון מבוקר ותהליך הוצאת ביצים סדוקות שבורות, כתמי דם ועובש וכן, חוסר שמירה על טמפרטורה אחידה מאפשרים את התפתחות החיידק ומהווים סכנה בריאותית לציבור. נוסף על כך, ביצים שהוברחו משטחי הרשות הפלשתינאית הן ביצים שלא עברו כל פיקוח וטרינרי ולא ניתן לדעת באילו תנאים הוחזקו ואילו מחלות נכנסות עמן לשטחי ישראל".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר: "מדובר בעבירות המהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, שהמניע לביצוען הוא כלכלי, על כן ישנה חשיבות גבוהה לענישה כספית מרתיעה שתבטל את הכדאיות הכלכלית שבעבירות מסוג זה"

משרד החקלאות קורא לציבור הצרכנים לרכוש ביצים אך ורק במקומות מסודרים, ולוודא כי הביצים מוחתמות בחותמות של משווק מורשה, בתוספת תאריך אחרון לשיווק.