הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מיכל קראוס נבחרה לתפקיד מנכ''לית מועצת החלב


קראוס תחליף את שייקה דרורי המכהן בתפקיד מאז שנת 2004 והיא האישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה. עם היבחרה אמרה: ''אפעל לטובת האינטרסים של היצרנים, המחלבות והצרכנים. עבודה רבה ניצבת בפנינו ואנו נפעל בכוחות משותפים להמשיך ולמצב את ענף החלב כענף מרכזי בענפי החקלאות והמזון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2014



מיכל קראוס, צילום: מועצת החלב 

דירקטוריון מועצת החלב בחר היום (ג') ברוב קולות בגב' מיכל קראוס לשמש בתפקיד מנכ"ל מועצת החלב. קראוס (58) תיכנס לתפקיד בחודש הבא ותחליף את שייקה דרורי (50) המכהן בתפקיד מאז שנת 2004. קראוס הינה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה.

עם היבחרה אמרה קראוס: "אני מודה על התמיכה הרחבה בבחירתי. אפעל לטובת האינטרסים המשותפים של היצרנים, המחלבות והצרכנים. בטוחה אני כי עבודה רבה ניצבת בפנינו ואנו נפעל בכוחות משותפים להמשיך ולמצב את ענף החלב כענף מרכזי בענפי החקלאות והמזון".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

קראוס, בת קבוצת שילר, כיהנה בתפקידים בכירים רבים במגזר הקיבוצי והחקלאי וביניהם שימשה כיו"ר הקיבוצים גלאון, עין חרוד מאוחד, צרעה, שריד וגבולות. בעבר היא כיהנה בתפקיד מנהלת היחידה לשותפויות וגיוסי הון באיגוד התעשייה הקיבוצית, מנהלת תאגידי קרן התנועה הקיבוצית ומנכ"לית קמ"ע - הקרן המרכזית לערבויות של התנועה הקיבוצית, יו"ר ההנהלה כלכלית וכלכלנית של קבוצת שילר, וכדירקטורית בקרן BRITECH - קרן משותפת לישראל ובריטניה, וב-מתימו"פ - מרכז התעשייה הישראלית.

באוקטובר האחרון החליט דירקטוריון מועצת החלב על הקמת ועדת איתור למינוי מנכ"ל מועצת החלב, המשמש גם כיו"ר ועדת המכסות בענף החלב. הדירקטוריון הסמיך את הוועדה להגיש לו 2-3 מועמדים, לקראת קבלת החלטה. בתום הליך מיון של 21 המועמדים שהציגו את מועמדותם, המליצה ועדת האיתור על שלושה - מיכל קראוס, עופר לאופמן ויוסי שמר שמילוביץ. הבחירה הובאה הבוקר, כאמור, להכרעת הדירקטוריון.

מנכ"ל מועצת החלב שיקה דרורי, ברך את קראוס על המינוי והביע בטחונו כי תצליח להוביל את הצוות המצויין שהתגבש בשנים האחרונות במועצת החלב ואת משק החלב כולו להישגים מרשימים, על אף האתגרים הקשים שענף החלב משופע בהם.

"בעשור האחרון נבנתה כאן תשתית ארגונית שהפכה מודל מקצועי במשקי חלב רבים בעולם" אומר שייקה דרורי ומציין כי "כבר נאמר ש'אין נביא בעירו' וכל הישג קיים נראה לנו טבעי ומובן מאליו, אך גם מסכי הציניות לא מצליחים להסתיר את העובדה שמשק החלב שלנו, הוא לא רק אות ומופת ברמה הבינלאומית אלא דוגמא מצוינת לעשייה ציונית אמיתית המושתתת על נורמות נדירות של איכות מוצר ובקרה. למרות כל הביקורת, משק החלב הישראלי גם מתאפיין ברמת יעילות המאפשרת לספק לצרכן הישראלי מגוון אדיר של מוצרים איכותיים במחיר תחרותי גם בהשוואה לנהוג בעולם'' אמר דרורי והביע תקווה כי הרגולטרים השונים ישכילו להבין שכשל השוק שהפך מוקד למחאה, נמצא במגזר הקמעונאי - לא בשער הרפת או הדיר ועל פי רוב גם אף לא בשער המחלבה.

במהלך כהונתו של שייקה דרורי כמנכ"ל מועצת החלב, צמח שוק מוצרי החלב בישראל מרמה של 1.080 מיליארד ליטרים של חלב בשנה עד לכדי 1,365 מיליארד ליטרים בשנת 2013 - גידול של %26. לדברי דרורי, כוונות הממשלה לפגוע בענף וברפתנים צומצמו מאוד הודות לגיבוש "מתווה לוקר" ולראשונה מאז קום המדינה, עוגנו העקרונות על פיהם מתנהל הענף בחקיקה ייחודית וייעודית – חוק החלב. למרות פרישתו מהתפקיד, דרורי נענה לבקשת שר החקלאות ומנכ"ל משרדו להמשיך ולהוביל את ההיערכות לאירוח בישראל של כנס פדרציית החלב הבינלאומית, שדרורי פעל לקיומו באוקטובר הקרוב בישראל.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר בירך על הבחירה שנעשתה בתהליך שקוף ומקצועי, בהתאם לקריטריונים ברורים וכל אמות המידה שפורסמו. השר איחל בהצלחה לשטראוס ומשוכנע כי היא תוביל את מועצת החלב להתמודדות עם האתגרים בפניהם ניצבת המועצה.

יו"ר מועצת החלב ד"ר תניב רופא, ברכה את קראוס על המינוי, והביעה את ביטחונה כי תצליח להוביל את ענף החלב גם בשנים הבאות, זאת נוכח יכולותיה וניסיונה, כפי שנבחנו על ידי ועדת האיתור שמינה הדירקטוריון. בנוסף, מודה ד"ר רופא לשייקה דרורי על שירות מוצלח בענף במשך 10 השנים האחרונות.