הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת פסח: הקיבוץ הדתי בפרויקט התרמה ענק


המבצע רחב ההיקף נערך בהתאם למסורת היהודית מדורי דורות במטרה לאפשר לכל משפחה ליהנות מסעודת החג. ''אנו זוכים להיענות נאה מצד חברות, חקלאים ואנשים פרטיים שמסייעים באמצעות תרומות כספיות ושל מוצרי חקלאות ומזון'' אומר מזכ''ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2014



מבצע קמחא דפסחא בקבוצת יבנה, צילום: תנועת הקיבות הדתי 

תנועת הקיבוץ הדתי החלה את מבצע "קמחא דפסחא", פרויקט לוגיסטי רחב היקף, שמטרתו לחלק לפחות 6000 חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. איסוף המוצרים נעשים בקבוצת יבנה והם יחולקו למשפחות בכל רחבי הארץ על פי המלצות לשכות הרווחה האזוריות.

המבצע נערך בהתאם למסורת היהודית מדורי דורות במטרה לאפשר לכל משפחה להנות מסעודת החג. ''אנו זוכים להענות נאה מצד חברות, חקלאים ואנשים פרטיים שמסייעים באמצעות תרומות כספיות ושל מוצרי חקלאות ומזון'' אומר מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל. ''במספר קיבוצים כבר החליטו לערוך פעילות התרמה מיוחדת, ואנו רואים זאת בחיוב לא רק בגלל הכסף והמוצרים שיגיעו למבצע, אלא גם בגלל הערך החינוכי שיש בהפעלת ילדים ונוער סביב מצווה זו''

המבצע נערך בשיתוף פעולה עם מספר גופים ובהם מפעלות הציונות הדתית, תנועת בני עקיבא, תנועת עזרא ונוער הקיבוץ הדתי.  ניתן ליצור קשר ולבצע תרומות באמצעות עמוד הפייסבוק של המבצע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גם עמותת אלומה, שהוקמה ע"י הקיבוץ הדתי תערוך לקראת חג פורים מבצע לחלוקת משלוחי מנות למאות חיילות דתיות ברחבי הארץ בשיתוף "מועדון יותר" וצה"ל. נציגות העמותה יגיעו בשבוע שלפני החג לחיילות דתיות המשרתות בבסיסים שונים ברחבי הארץ. כל חיילת תקבל שני משלוחים, אחד עבורה ומשלוח נוסף, אותו תעניק לעמית/ה, כך תוכל גם היא לקיים מצוות משלוח מנות. כל משלוח כולל גם מגילת אסתר ועלון עם מילות ברכה, דברי תורה ועוד. המבצע מאפשר גם מפגש אישי, אוזן קשבת ומענה לשאלות פרטניות.

נחמיה רפל מדגיש את ייחודו של "משלוח המנות" שיזמה אלומה, הן בשיתוף ההורים במבצע וביצירת אפשרות להוספת מכתב אישי בתוך החבילה המגיעה ישירות לידיה של הבת בבסיס בו היא משרתת, והן במתן האפשרות למקבלת להיהפך לנותנת, ע"י צירוף חבילה נוספת.

עמותת אלומה - משירות משמעותי לחיים בעלי משמעות, שהוקמה לפני כ-30 שנים על ידי הקיבוץ הדתי, שמה לה למטרה לסייע לקבוצות ייחודיות בחברה הישראלית בהשתלבות במעגל השירות המשמעותי, ההשכלה והתעסוקה, ולאפשר ניעות חברתית וחיזוק חוסנה של החברה המורכבת מפרטיה. תכנית "משרתות באמונה" הוקמה לפני כעשור, בשיתוף עם משרד הביטחון וצה"ל, למתן מידע, יעוץ והכוונה לצעירות דתיות לקראת שירות ולליווי חיילות דתיות במהלך שירות.