הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדריכים בעלי צרכים מיוחדים ישולבו בפרויקט חינוכי בקישון


במסגרת הפרויקט אותרו המדריכים על ידי עמותת 'אלווין-ישראל', המספקת שירות תמיכה וליווי לבעלי צרכים מיוחדים המבקשים להשתלב בשוק העבודה. לקבוצה הותאם קורס הכשרה מיוחד והם צפויים להוביל סיורים מודרכים ללא תשלום בסביבת הנחל שרשות הקישון מקיימת לקהל הרחב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-03-2014



בתמונה: מדריכי "אלווין" בקורס במרחב הקישון. צילום: נעמי קן לי- כרמי 

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין רשות נחל הקישון, החברה להגנת הטבע ועמותת 'אלווין-ישראל', משולבים החל משנת הלימודים תשע"ד מדריכים בעלי צרכים מיוחדים במערך החינוך הסביבתי. הפרויקט מבוסס על מטרה משותפת לשלושת הארגונים, והיא פעילות בשילוב ולמען הציבור הרחב על כל גווניו.

במסגרת הפרויקט אותו יזמה סטלה אבידן, יועצת שיתוף הציבור ברשות נחל הקישון, אותרו המדריכים על ידי עמותת "אלווין", המספקת שירות תמיכה וליווי לבעלי צרכים מיוחדים המבקשים להשתלב בשוק העבודה. לקבוצת המדריכים הותאם קורס הכשרה מיוחד והם צפויים להוביל סיורים מודרכים ללא תשלום בסביבת הנחל, באירועים שרשות נחל הקישון מקיימת לקהל הרחב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השנה מציינת מערכת החינוך בישראל פעילויות חינוכיות בסימן "האחר הוא אני". על כן, מובילים מדריכי הפרויקט פעילויות חינוך סביבתי המשלבות את העלאת המודעות לנושא הקיימות, נגישות וקבלת האחר. מגוון מוסדות חינוך במרחב חיפה והסביבה החלו לפעול במסגרת הפרויקט הייחודי ביניהם, בתי הספר "דרור" ו"הבונים" בחיפה, אורט דפנה בקרית ביאליק ועוד.

לדברי אלה אלכסנדרי, מנהלת קהילת חיפה של החברה להגנת הטבע: "מדריכי 'אלווין' עברו הכשרה מותאמת, שבסיומה שובצו כמדריכים במסגרות החינוך הסביבתי בחברה להגנת הטבע ורשות נחל הקישון. לשילובם במערך החינוך הסביבתי כמדריכים מן המניין, ערך מוסף ערכי, חינוכי וקהילתי רב - ערכי קבלת האחר מחד, והשראה לתלמידי החינוך המיוחד מאידך. החברה להגנת הטבע מקווה שגורמים וארגונים נוספים ירימו את הכפפה וישלבו עובדים בעלי מוגבלויות".

לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "רשות נחל הקישון שמה לעצמה למטרה לשלב את כל הקהילות הסובבות את הנחל בתוכנותיה לשיקום ופיתוח הקישון לרווחת הציבור. הפעילות המשותפת עם עמותת 'אלווין' יחד עם אשכול הארגונים לבעלי צרכים המיוחדים היא חלק ייחודי וחשוב בקשר בין הקהילה, החברה והסביבה להיכרות והשמירה על ערכי הטבע. בנוסף, שמנו לנו יעד להנגיש את הפארקים והנחל לכלל הציבור ואנו פועלים על מנת להגשים מטרות נעלות אלו".