הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מקרה הרעלה נוסף של חיות בר ברמת הגולן


בימים האחרונים נמצאו תנים ושועלים שהורעלו לאחר שאכלו פגר של פרה שבתוכו פוזר רעל הדברה חזק. מקרה זה מצטרף לעשרות מקרי הרעלה של חיות בר שהתרחשו בגולן בחודשיים האחרונים. ברשות הטבע והגנים מבטיחים למצות את הדין עם האשמים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-03-2014



צילום: רשות הטבע והגנים 

מקרה הרעלה נוסף באזור מרכז הגולן. פקח של רשות הטבע והגנים גילה לפני מספר ימים פגר של פרה שבתוכו פוזר רעל הדברה חזק. מסביבו נמצאו מתים 5 תנים ו-3 שועלים שככל הנראה אכלו מהפגר, הורעלו ומתו. רשות הטבע והגנים פתחה בחקירת המקרה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"מקרה זה מצטרף לעשרות מקרי הרעלה שהתרחשו בגולן בחודשיים האחרונים'' אומר שרון לוי מנהל מרחב גולן ברשות הטבע והגנים. ''שיטות ההרעלה מסוכנות לא רק לחיות הבאות לאכול את הפגר המורעל אלא גם לבני האדם. אנו נמשיך להילחם בתופעה ולמצות את הדין עם האשמים".

לפני כחודש, נמצאו בדרום רמת הגולן 25 חיות בר שמתו לאחר שככל הנראה אכלו פגר של טלה שהורעל בחומר הדברה קטלני, ביניהן 21 תנים, זאב, שועל ועקב עיטי. במהלך חקירה שהתבצעה באותו היום, הגיעו אנשי רשות הטבע והגנים לתושב אחד היישובים בסביבה שהודה במעשה וטען כי ביצע את ההרעלות בשל ריבוי מקרה הטרף שהיו בזמן האחרון בעדר הבקר שבנו מגדל. נגד החשוד במעשה נפתח תיק חקירה שהוגש לבית המשפט.  קודם לכן טיפלו אנשי רשות הטבע והגנים בכ-15 מקרי הרעלות שונים שבהם מתו עשרות חיות בר.