הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דלעות הענק של חקלאי עין יהב בערבה


הדלעות של החקלאים רמי שדה ושוני גל הגיעו לאורך של יותר ממטר, הודות לתנאי מזג האוויר המצוינים ולמי ההשקיה המיוחדים בערבה. בעקבות ההצלחה יורחב בשנה הבאה הגידול של דלעות הענק, כחלק מפיתוח סוגי ירקות חדשים ומבוקשים. בשנה שעברה גדל במושב הפלפל שנחשב לגדול ביותר בעולם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-03-2014



עומר ועידו דלעות הענק, צילום: רמי שדה - אגודת יופי של ירקות

חגיגה בערבה: החקלאים רמי שדה ושוני גל ממושב עין יהב הצליחו לגדל דלעות ענק באורך של יותר ממטר ובמשקל של 40 ק"ג, זאת הודות לתנאי מזג האוויר המצוינים בערבה גם בעונת החורף ולמי ההשקיה המיוחדים באזור.

בניגוד לדלעות הנפוצות, בדלעות הענק של עין יהב אין אויר ולכן משקלן גבוה במיוחד. מחירה של דלעת בודדת מגיע ל-100 שקלים ואף יותר, אולם הן לא נמכרות ישירות לצרכנים אלא מועברות למפעל חיתוך ומשווקות ברשתות ובחנויות כשהן חתוכות וארוזות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רמי שדה, אגרונום אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, אמר שבעקבות ההצלחה יורחב בשנה הבאה הגידול של דלעות הענק וזאת כחלק מפיתוח של סוגי ירקות חדשים ומבוקשים.

לחקלאי עין יהב יש ניסיון בטיפוח ירקות מיוחדים. לפני כשנה גדל בעין יהב הפלפל הגדול בעולם, שהגיע למשקל של כ-600 גרם.

הירקות בעין יהב גדלים במבנים סגורים ומוגנים של חממות, בתי רשת ומנהרות. המים להשקיה הם משאיבה מקומית בלבד ברמת מליחות גבוהה יחסית למים בשאר הארץ, שתורמת לאיכות ולטעם המיוחד של הירקות. המגדלים מגנים על הירקות בשיטות מיוחדות של הדברה ביולוגית בעזרת חרקים טורפים כדי לצמצם את השימוש בחומרי הדברה והירקות עוברים בדיקות מעבדה מוקפדות במיוחד. הגידול מתבצע במשך 11 חודשים בשנה בלבד, כשההפסקה נועדה לחיטוי מוחלט של השטח לקראת העונה החדשה.

אגודת חקלאי עין יהב נמצאת במהלך של הגדלת סל המוצרים וזמינותם לאורך כל השנה באמצעות צרוף מגדלים פרטיים וקיבוצים מכל רחבי הארץ לשיווק משותף. לדברי מנכ"ל האגודה, דניאל לב, איחוד הכוחות טוב הן לחקלאים שמגיעים מאוחדים לשוק, לרשתות ששמחות לעבוד מול גורם אמין וגדול ולצרכנים שמקבלים ירקות באיכות ופיקוח בריאותי מחמיר.