הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאות צפרים מכל העולם הגיעו לפסטיבל הצפרות באילת


מי שמסתובב בימים האחרונים באזור אילת לא יכול להתעלם ממראה מאות הצפרים שהגיעו השנה לפסטיבל מאירופה, ארה''ב ואפילו מניו-זילנד. השנה יקיימו החברה להגנת הטבע וארגון ה-Birdlife International תחרות שמטרתה גיוס כספים למאבק בציד הבלתי חוקי לאורך ציר הנדידה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-03-2014



סרט של אייל ברטוב

כ-500 צפרים מכל רחבי העולם מבקרים בימים אלה באילת, במסגרת פסטיבל הצפרות הבינלאומי השמיני של מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע. פסטיבל הצפרות באילת, המתקיים בשיא נדידת האביב, כבר הפך לשם דבר בקהילת הצפרות הבינלאומית ומדי שנה מצטרפים אליו מאות צפרים מישראל ומחו"ל, על מנת להתפעם ביחד מנדידת האביב המדהימה באילת. הפסטיבל כולל שבוע שלם של סיורי צפרות מגוונים לכל הרמות, פעילויות ערב, פאב צפרים מיוחד והרצאות מרתקות מפי דמויות מפתח בתחום עולם הצפרות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

צפרי החברה להגנת הטבע מספרים כי בימים האחרונים כל מי שמסתובב באילת וסביבתה, לא יכול להתעלם ממראה מאות הצפרים המצוידים במשקפות  שלהם, המצלמות והעדשות המקצועיות. השנה נמצאים באילת צפרים מאנגליה, הולנד, דנמרק, פינלנד, גרמניה, ארה"ב, נורבגיה ואפילו מניו-זילנד.


צפרים בפסטיבל הצפרות השמיני באילת, אתמול. צילום: ערד בן דוד

במסגרת פסטיבל הצפרות הבינלאומי, תקיים החברה להגנת הטבע לראשונה בישראל, תחרות צפרות ייחודית בשיתוף ארגון הצפרות הגדול בעולם ה-Birdlife International, שמטרתה גיוס כספים למאבק בציד הבלתי חוקי שלאורך ציר הנדידה, בעיקר בגיאורגיה, מלטה וקפריסין. האירוע "אלופי הנדידה" יתקיים ב-1 באפריל וישתתפו בו כ-50 צפרים בכירים מ-9 מדינות בעולם, אשר ינסו לזהות כמה שיותר ציפורים בתוך 24 שעות, ברגל וברכב. שטח התחרות ישתרע מניצנה במערב, עד צומת הערבה במזרח ועד אילת בדרום. בתחרות תנצח הקבוצה שתזהה את מספר המינים הגדול ביותר.


צפרים בפסטיבל הצפרות השמיני באילת, צילום: ערד בן דוד

מרכז הצפרות הישראלי רתם לפרוייקט את ארגון ה-Birdlife International, שבו רשומים כ-2 מיליון חברים, להיות שותף בתחרות ובמטרה האמיתית - שמסתתרת מאחורי אלופי הנדידה. בשנים האחרונות אנחנו עדים להיקף הציד העצום שמתרחש במדינות שסביבנו. בכל שנה מיליוני ציפורים נודדות מוצאות את מותן לאורך ציר הנדידה - במדינות כמו מצרים, לבנון, סוריה, מלטה קפריסין וגיאורגיה. הציד הוא בלתי מרוסן ומטרתו לספק את תאוותם של הציידים, שצדים ציפורים גם בשיטות מסורתיות, אבל גם בעזרת נשק חם - שיכול לפגוע בציפורים ממרחק. החוק במדינות אלה אוסר אמנם ציד, אבל אין איש שמנסה לאכוף אותו, הממשלות מעלימות עין ומיני ציפורים רבים נפגעים בצורה בלתי הפיכה. המרוץ הוא בראש ובראשונה אירוע לגיוס כספים והגברת המודעות בעניין ציד הציפורים.

אלופי הנדידה יארח שני מקצים: המקצה הבינלאומי ובו נבחרות של צפרים ומובילי דעת קהל מאירופה וארצות הברית, ומקצה מקומי שיכלול נבחרות של צפרים ישראלים מכל הרמות. הקבוצות הישראליות מייצגות, בעצם, את מרכזי הצפרות של החברה להגנת הטבע, ארגונים חשובים לשמירות טבע, קבוצות צפרים חובבים ועוד.


צפרים בפסטיבל הצפרות השמיני באילת, צילום: ערד בן דוד