הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר פרץ: נוביל את המהפכה הסביבתית ביחד עם ילדי ישראל


השר להגנת הסביבה אמר את הדברים בכנס הילדים והנוער השנתי ה-14 של החברה להגנת הטבע שהתקיים היום בנגב. הכנס מהווה במה לתהליך חינוכי שנתי מתמשך, והוא בבחינת אירוע השיא בתכנית החינוך הסביבתי ''ילדים מובילים שינוי'' של החברה להגנת הטבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-03-2014



השר פרץ בכנס הילדים והנוער, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

''על מבוגרים אני לא כל כך סומך, אבל עליכם - הילדים, אני יכול לסמוך, עליכם אני יכול לבנות, ביחד נוביל את השינוי ואת המהפכה הסביבתית בישראל" כך אמר היום (ג') השר להגנת הסביבה עמיר פרץ בכנס הילדים והנוער השנתי ה-14 של החברה להגנת הטבע, שהתקיים בקריית החינוך שער הנגב.

כ-2000 ילדים מכל רחבי הארץ השתתפו בכנס שהתקיים השנה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והמועצה האזורית שער הנגב ונכחו בו השר להגנת הסביבה עמיר פרץ וראש המועצה אלון שוסטר. הילדים מכיתות ד'-ו' התכנסו בקריית החינוך שער הנגב, כדי לציין את יום השיא של הפעילות הסביבתית אותה הם מקיימים בכיתות במהלך השנה.

הכנס כלל טיולים במסלולים בשפלת יהודה ובנגב המערבי - לחולות ניצנים, בית גוברין וחרבת מדרס, מתחם כינוס ובו תחנות ופעילויות בנושא פרחי הבר ובתי גידול, ציון יום הניקיון הלאומי, טקס וחלוקת תעודות ועוד. בכנס השתתפו ילדים מהמועצה האזורית שער הנגב, אשקלון, יבנה, מעלות, שלומי, רמה, לוד, קריית ביאליק, מועצה אזורית זבולון, נהרייה, לכיש, באר שבע, רמת השרון, מודיעין, ירושלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כנס הילדים והנוער השנתי הוא מסורת רבת שנים, שתחילתה בשנת 2000, והוא מהווה במה לתהליך חינוכי שנתי מתמשך, העוסק בהתרחשויות האקטואליות בהיבטים חברתיים-סביבתיים. זהו אירוע שיא בתכנית החינוך הסביבתי "ילדים מובילים שינוי" של החברה להגנת הטבע, אשר מתקיים מדי שנה בהובלת החברה בשיתוף גורמים מתחלפים כגון משרדי ממשלה, רשויות מקומית או אזוריות המארחות את הכנס וגופים אחרים.

מטרת הכנס היא לאפשר מפגש חוויתי בין ילדים מתרבויות ודתות שונות בישראל וחיזוק הנושא הסביבתי בכלל, כאשר בכל שנה עולה נושא ייחודי שחשוב להעלותו לסדר היום הציבורי. כמו כן, חיזוק הקשר של הילדים עם יישובם וסביבתם, העצמת ילדים הפועלים למען הסביבה במקומות שונים בארץ, עיסוק בנושא אקטואלי עם יכולת עשייה והשפעה מיידית, תוך שיתוף ההורים והקהילה בתהליך והעלאת המודעות ושיתוף הפעולה של הרשויות המקומיות לנושא הסביבתי.

יעקב שהרבני, סמנכ"ל חינוך בחברה להגנת הטבע: "התכנית ילדים מובילים שינוי של החברה להגנת הטבע פועלת כבר כ-14 שנים, בעשרות יישובים ובקרב עשרות אלפי תלמידים, והיא כוללת מגוון רחב של נושאים, וביניהם תכניות המתמקדות בשמירה על השטחים הפתוחים, חיסכון במשאבים, צריכה מקיימת, שמירה על משאבי טבע ועוד. במסגרת תכניות אלה, אנחנו פועלים ליצור זיקה ושייכות לסביבה הקרובה, פיתוח מעורבות, אחריות ותרומה מעשית לקהילה, באמצעות עשייה אקטיבית למען הסביבה. כך תורמת התכנית לעיצוב הדור הבא של המנהיגים - ילדים שיודעים לזהות בעיה, לנקוט עמדה, לפעול לפתרון ולסחוף אחריהם רבים נוספים".

חן פורטוגלי-שובל, מנהלת תחום פיתוח תכנים וחינוך סביבתי בחברה להגנת הטבע: "מטרת העל של הכנס היא להביא לכך שהתלמידים יהיו מודעים ושתהיה להם מוטיבציה לפעול לשינוי ולהשפעה על המצב הקיים. ברמת הידע - שיידעו לתאר את המצב, ברמת ההבנה - שיעריכו את החשיבות של נושא הכנס הנבחר, וברמת היישום - שיפעלו לשיפור ולהשפעה. ילדים מובילים שינוי הוא שם התכנית, והוא גם המהות, לחזק ולהצמיח ילדים שבעתיד יהיו גם אזרחים מעורבים, שייכים, אחראיים ומובילי שינוי".