הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האם מחירי הגלידה יוזלו ? בוטל המכס על יבוא אבקת חלב לתעשייה


ממשרד הכלכלה נמסר כי המהלך נעשה לטובת הצרכנים בישראל, בשל העובדה כי המכסים על אבקת החלב מייקרים את עלות הגלידה לצרכן. השר בנט: ''אני מצפה מתעשיית הגלידה שכעת כאשר חומר הגלם המשמעותי שלה פטור ממכס, לגלגל את ההוזלות לצרכנים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-03-2014




לקראת עונת הקיץ, הודיע היום (ד') שר הכלכלה נפתלי בנט על ביטול המכס ליבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה בישראל, מהלך שמטרתו להביא להוזלת מחירי הגלידות בישראל. משמעותו של הצו הנה מתן היתר המאפשר לתעשיות הגלידה בישראל לייבא אבקת חלב בתנאי פטור ממכס - לצורך ייצור גלידה בלבד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשל העובדה שאבקת החלב היא חומר הגלם העיקרי בייצור הגלידה, הציפייה היא שתעשיית הגלידה תוריד את המחירים לצרכן. שר הכלכלה, נפתלי בנט אמר היום: "אנו ממשיכים לעזור לתעשייה להוריד מחירים. המהלך שאנו עושים היום יאפשר פטור ממכס בייבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה המקומית יחזק תעשייה זאת וגם יוריד מחירים לצרכני הגלידה. אני מצפה מתעשיית הגלידה שכעת כאשר חומר הגלם המשמעותי שלה פטור ממכס, לגלגל את ההוזלות לצרכנים".

התהליך הבשיל לאחר הסכמה בין משרדי הכלכלה והחקלאות ומועצת החלב, אשר הובילה להבנות עם רשות המיסים הנוגעות להסרת המכסים לתעשיית הגלידה בישראל. ממשרד הכלכלה נמסר היום, כי הצדדים הסכימו על כך כי טובת הצרכנים בישראל דורשת הסרה של מכסי היבוא, בשל העובדה שאלו מייקרים את עלות הגלידה לצרכן. במינהל תעשיות במשרד הכלכלה מציינים כי רשות המסים עדכנה את הצו והוא נחתם בימים האחרונים על ידי שר האוצר.

עד כה הוקצו לתעשיות הגלידה הקצאות אבקת חלב מתוך המכסות הפטורות ממכס העומדות לכלל תעשיית החלב והמחלבות. כעת, תוכלנה תעשיות הגלידה לייבא אבקת חלב פטורה ממכס מחוץ למכסות אלו. בנוסף לכך, ההקצאות שחולקו עד כה לתעשיית הגלידה מתפנות כעת לחלוקה לתעשיות החלב והמחלבות האחרות ובכך ניתן יהיה לסייע לתעשיות נוספות להוזיל את עלויות הייצור של מוצרי חלב ובכך לאפשר להן הוזלת מוצרים לצרכנים.

עד היום יכלו תעשיות הגלידה לייבא עד 50% מהתצרוכת שלהם לאבקת חלב ומעכשיו יוכלו להשלים את 50% הנותרים - סה"כ יוכלו לצרוך 100% אבקת חלב לצורך ייצור גלידה בפטור מלא.