הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


13 טון של בשר מסוכן למאכל אדם נתפסו במפעלים פירטיים


פקחי משרד החקלאות פשטו על מפעל בשר פיראטי סמוך לגדרה ומצאו בו חלקי בשר שהוחזקו בתנאים תברואתיים ירודים. המדבקות על אריזות הנקניקיות שהיו מוכנים לשיווק עוררו את חשדם, והם פשטו על מפעל נוסף שהתברר כי עבד כרגיל למרות שכבר נסגר. הבשר הושמד והנושא נמצא בחקירה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-03-2014



אזהרה: התמונות אינן נעימות לצפייה, צילום: משרד החקלאות

פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, חשפו בימים האחרונים שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר, אשר פעלו ללא רישיונות עסק, ללא פיקוח וטרינרי, ובתנאים תברואתיים מחפירים.

בעקבות מידע מודיעני שהגיע למשרד החקלאות בשבוע שעבר, פשטו מפקחי יחידת הפיצו''ח על אתר בחצר האחורית של בית במושב בית אלעזרי הסמוך לגדרה, שם מצאו מיכלים מזוהמים שאינם ראויים לאחסון בשר, מלאים בכ-11 טון של שאריות בשר עוף ובשר טחון. חלקי העוף נטחנו במקום לטובת ייצור ''נקניקיות''. עוד נמצאו במקום אריזות של נקניקיות מוכנות לשיווק, ועליהן מדבקות שנשאו את שמו של מפעל הבשר 'נעשה ונצליח' שנסגר לפני כחודש וחצי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעקבות הפשיטה בבית אלעזרי, החליטו מפקחי משרד החקלאות לבדוק גם את מבנה המפעל 'נעשה ונצליח' בקרית עקרון. לטובת הבדיקה הצטרפו אליהם מפקחי משרד הבריאות והווטרינר הרשותי. "תחושת הבטן" הסתברה כנכונה, המפעל נמצא עובד כרגיל, ללא רישיון עסק, למרות שכאמור הוא נסגר לפני כחודש וחצי בשל עניינים עסקיים. במקום נתפסו כ-2 טון של מוצרי נקניק ופסטרמה, אשר מקורם לא ידוע.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "שני המפעלים עבדו ללא היתרים או רישיונות והמצב התברואתי בשניהם היה מחפיר. כל 13 טון הבשר הושמד בצו רופא וטרינר. בנוסף, בשני המפעלים נמצאו 5 עובדים, והם כולם נחקרים בכדי לבדוק האם ישנם מפעלים פיראטיים נוספים הקשורים לפרשה. הנושא עדיין בחקירה".

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים אשר נמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על קניית מוצרים באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התווית וסימון תאריך הייצור ותאריך פג תוקף.