הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכפר הירוק - ביזנס לכל דבר


המהפך שעשה הכפר הירוק, ממוסד חקלאי לבית ספר יוקרתי ואליטיסטי שמושך תלמידים מהיישובים החזקים בישראל, עבר דרך שורה ארוכה של עסקים קטנים שהתמקמו במקום תמורת דמי שכירות של מיליוני שקלים. חוקי? לא תמיד. הגיוני? בהחלט לא

שוקי שדה, דה מרקר  28-03-2014



כלים חקלאיים בכפר הירוק, צילום:דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי 

סיור רגלי בכפר הירוק מעורר תחושה של שעטנז, שמסמל בחדות את מצבה העכשווי של ישראל. מצד אחד הוא מלא רפתות ולולים, שמפיצים את הריח המוכר שמזכיר את ארץ ישראל הישנה והחקלאית. בין השבילים מסתובבים טווסים ותרנגולות חופש, וקבוצות של ילדים מגני הילדים הפזורים במתחם יוצאות לטייל בפינת החי הגדולה. אבל בכניסה לכפר, מגרש החנייה מתפקע ממכוניות. יחסית לאזור חקלאי יש תנועה לא מעטה גם בכבישים הפנימיים הצרים, התחומים מדי כמה מאות מטרים במחסום הנפתח בשלט רחוק.

המכוניות אינן רק של מורים או מדריכים בפנימייה, אלא שייכות גם לאלה שמגיעים לעבוד ולבקר בשלל הדברים שיש כאן חוץ מפנימייה החקלאית: חברות היי־טק, מרפאת שיניים, בית חולים וטרינרי פרטי, קרקס, חברה הנותנת שירותי ייעוץ, אימון וגישור, מרכז ניו אייג' לטיפול בקריסטלים, בריכה פרטית לטיפולים במים, חוות סוסים, פנסיון לכלבים וגן אירועים קטן המקיים אירועים לחברות עסקיות.

  לכתבה המלאה ב'דה מרקר' לחצו כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק