הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי הירקות: ''רמי לוי נגד החקלאים''


קריאתו של רמי לוי לצרכנים להפסיק לקנות עגבניות כדי שהחקלאים יורידו מחירים, מעוררת את זעמם של מגדלי הירקות. ''לכאורה במלחמת הרשתות הכול כשר, אבל הכרזת מלחמה כזו על החקלאים, הפיכתם לאויבי הצרכנים, והכל כדי לנצח את מתחריו, סגנון כזה איננו מכירים''

מאיר יפרח *  02-04-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

בימים האחרונים התברר פרצופו האמיתי של רמי לוי בכל הקשור ליחסו לחקלאים ולחקלאות בישראל. הוא בז להם, משמיץ, וכמו שאומרים "לא רואה אותם ממטר". הכול כשר במלחמת הרשתות. בכלי התקשורת השונים הופיע לוי ולמעשה הכריז מלחמה על החקלאים, בסגנון שמעולם לא נתקלנו בשכמותו אצל רשתות השיווק.

בכל דבריו השמצות פרועות כמו "ההתייקרות של המחירים שביצעו החקלאים" (דגש שלנו), "הפסקת רכישת העגבניות תגרום לחקלאים להוריד מחירים", זאת בנוסף לקריאה לשר החקלאות לפתוח מיידית את יבוא העגבניות ללא מכס. האשמה לדבריו כולה על החקלאים, שעה שפלח הירקות והפירות ברשת רמי לוי, הוא שעושה רווחים משמעותיים ובאחוזים גבוהים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אבל את אף אחד מהצרכנים, ומסתבר שגם את רמי לוי, לא מעניין מה מקור העלייה במחירים. לא מעניין אותם שהמחסור נובע גם מכך שבעלי רשתות כמוהו מוכרים ירקות במחירי הפסד כדי לרכוש בזבוזים של קונים בשאר המוצרים ברשת.

לכאורה במלחמת הרשתות הכול כשר, אבל הכרזת מלחמה כזו על החקלאים עצמם, הפיכתם לאויבי הצרכנים, והכל כדי לנצח את מתחריו ברשתות בקניות לחג, סגנון כזה איננו מכירים.

ולבסוף, אם הוא מוכר הכול בזול, השאלה היא איך הוא מתפתח ומתעשר: עובדים על הציבור במבצעים חסרי משמעות, אז תחשבו על זה ושלא יעבדו עליכם.

ואתם החקלאים, זכרו מי נגדכם ומתעשר על גבכם ופעלו בהתאם.

* הכותב - מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות