הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברון: נחשף מכון מיון פיראטי עם ביצים 'כשרות לפסח'


המכון נחשף בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות. על גבי 35,000 אלף ביצים שנמצאו ארוזות ומוכנות לשיווק, הוטבעו חותמות מזויפות בשם של מכון מיון מוכר בארץ בתוספת המילים 'כשר לפסח'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2014



הביצים שנתפסו בחברון, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר 

בפעילות יזומה של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות  (פיצו"ח) בשיתוף כוחות צבא ומשטרה, נחשף השבוע בחברון מכון פיראטי למיון והחתמת ביצים. על גבי 35,000 אלף ביצים שנמצאו ארוזות ומוכנות לשיווק, הוטבעו חתימות בשם של מכון מיון מוכר בארץ, שאין קשר לפרשה, בתוספת המילים "כשר לפסח", כדי שניתן יהיה לשווק אותן לישראל לקראת החג. המכון נחשף בעקבות מידע מודיעיני מוקדם שהגיע למשרד החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתוך המכון נמצאה מכונת מיון והחתמת ביצים חדשה. המכונה הוחרמה והביצים נאסרו לשיווק. בחיפוש בביתו של בעל המכון, נמצאו עדויות על הכוונה לשווק את הביצים לנקודות ממכר בתוך תחומי ישראל. שני חשודים, תושבי האזור בשנות ה- 30 לחייהם, נעצרו לחקירה, בסיומה יפתחו נגדם הליכים משפטיים.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "בהליך תקין של פיקוח, ביצים המשווקות בישראל מועברות לאחר הטלתן למכוני מיון ברחבי המדינה, שם הן נבדקות ומוחתמות לתאריך פג תוקף וזיהוי של מכון המיון. בזכות המידע המודיעיני שהתקבל ושיתוף הפעולה עם הצבא ומשטרת חברון, הצלחנו למנוע ניסיון לפגיעה בבריאות הציבור ומנענו שיווק של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם".

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, שחייב להיות מפוקח בכל שרשרת הגידול והאספקה. המשרד מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ובטמפרטורה אשר לא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.