הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השביתה בנמל אשדוד: מאות מכולות עם תוצרת חקלאית לא הגיעו לאירופה


325 מכולות שבהן ירקות מהנגב בהיקף כספי של 5.2 מיליון אירו לא יגיעו השנה לשווקים באירופה לקראת חג הפסחא. ''החקלאים בעוטף עזה השקיעו עמל רב בגידול התוצרת החקלאית, לעיתים תוך סיכון בטחוני והתמודדות עם פגעי הטבע. כעת הם צריכים לשאת בנזקים כספיים בשל מחלוקת שאינה נוגעת להם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2014



תוצרת חקלאית בחבל מעון, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

השביתה בנמל אשדוד הסתיימה, אך חקלאי הנגב ממשיכים להתמודד עם הנזקים הכבדים שנגרמו להם בעקבותיה. רק מאזור חבל מעון לבדו, 325 מכולות שבהן תוצרת חקלאית בהיקף כספי של 5.2 מיליון אירו לא יצאו לאירופה במועד ולא יגיעו לשווקים לקראת חג הפסחא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נוקי נויפלד, מנהל השיווק של מפעלי חבל מעון, יצואני ירקות השורש הגדולים בישראל, אומר שההשבתה יצרה כאוס גדול בתקופה מאוד חשובה ליצוא החקלאי, כשהביקוש באירופה עולה לקראת חג הפסחא. ''מספר אוניות עזבו את נמל אשדוד במהלך ההשבתה בטרם הועמסו וכבר לא יחזרו. בחלק מהמקרים שינענו על חשבוננו את התוצרת לנמל חיפה מתוך תקווה שהיא תטופל שם, ולאחר שהתברר שבחיפה לא עומדים בעומס, המשאיות חזרו על עקבותיהן. חג הפסח יקשה עלינו לצמצם את הפיגור שנוצר ולעמוד בהזמנות של לקוחותינו''.

מנכ"ל מפעלי חבל מעון, דרור תנורי, קרא לכל הצדדים לגלות יתר אחריות בשמירה על העבודה המסודרת בנמלי הים. החקלאים בעוטף עזה השקיעו עמל רב בגידול תפוחי האדמה הגזר והצנונית, לעיתים תוך סיכון בטחוני והתמודדות עם פגעי טבע. לאחר שהשלימו את עבודתם, הם צריכים כעת לשאת בנזקים כספיים בשל מחלוקת שאינה נוגעת להם. רק בזכות פעילות חרום של משרד אייבי טרנס שאנו קשורים אליהם, נמנע נזק גדול בהרבה לירקות. השבתות כאלו גורמות נזק לאמינות של מדינת ישראל כיצואנית חקלאית איכותית תוך פגיעה קשה ביותר בכושר התחרות של המגדל הישראלי''.