הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סרטון ההתעללות בחמור שהופץ בפייסבוק הסתיים במעצר


תושב הוד השרון נעצר בחשד להתעללות בחמור, לאחר שצולם נוהג בעגלה רתומה לסוס, כשמאחוריה נגרר חמור חסר ישע. הסרטון הועבר לעמותת תנו לחיות לחיות שהפיצה אותו בפייסבוק, וביקשה את עזרת הציבור בזיהוי. בעקבות הדיווחים של הגולשים, עצרה המשטרה את החשוד והבוקר הוא הובא להארכת מעצר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2014



צילום מתוך הסרטון, באדיבות עמותת 'תנו לחיות לחיות' 

ביום שני האחרון, נשלח לאתי אלטמן דוברת 'עמותת תנו לחיות לחיות', סרטון עם מראות קשים המתעד התעללות מזעזעת בחמור. בסרטון שנשלח ע''י אדם אנונימי, צולמו גבר וילד נוהגים בעגלה רתומה לסוס, כאשר מאחוריה קשור חמור פצוע, אומלל וחסר ישע. למרות הסבל הניכר של החמור, הנהג המשיך לדהור ברחובות ולגרור אותו תוך כדי שהוא מתבדח וצוחק למראה מאבקו הנואש להשתחרר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסרטון הועלה לעמוד הפייסבוק הרשמי של תנו לחיות לחיות, עם קריאה לציבור לעזור בזיהוי החשוד בהתעללות. הסרטון זכה לאלפי שיתופים והעמותה הוצפה במאות פניות של גולשים, שחלקם זיהו את החשוד והעבירו את פרטיו לידי העמותה. בעקבות הדיווחים, הוגשה תלונה למשטרת כפר סבא, ובזכות פעולה מהירה ומדויקת של השוטרים, החשוד נעצר למחרת, והבוקר (ד') הובא בפני שופט להארכת מעצר.

בעמותה ברכו היום על פעילות המשטרה. "אני מאוד מעריכה את שיתוף הפעולה עם שי גז, קצין החקירות במשטרת כפר סבא'' אמרה אתי אלטמן דוברת העמותה. ''אנחנו רואים שהיום חל שינוי לטובה ביחסה של המשטרה לנושא התעללות בבעלי חיים. כמו כן, פעילות של שנים החלה לשאת פרות, כאשר אנשים אינם חוששים לדווח ולצלם פגיעות בבעלי חיים. אני מאחלת לכולם חג שמח ללא אלימות כלפי בני אדם ובעלי חיים".