הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פסח שובר שיאים: כשני מיליון מטיילים ברחבי הארץ


בקק''ל וברשות הטבע והגנים מצפים לסכם את חג הפסח הנוכחי עם שיא של כשני מיליון מבקרים ומטיילים ברחבי הארץ. היום (ב') פקדו 100 אלף מטיילים את שמורות הטבע, הגנים הלאומיים, הפארקים והאתרים השונים ברחבי הארץ. השנה התחזקה מגמת לינת השטח בחניוני הלילה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2014



תחרות פיסול בגן לאומי נחל אלכסנדר: מקום שני - השמורה הראשונה, שמורת החולה- משפחת פיננגלרנט 

מעל 100 אלף מטיילים פקדו היום (שני) את שמורות הטבע, הגנים הלאומיים, הפארקים והאתרים השונים ברחבי הארץ. בקק"ל וברשות הטבע והגנים מצפים לסכם את חג הפסח הנוכחי עם שיא של כשני מיליון מבקרים ומטיילים . 
  
אתרי הבילוי המובילים של קק''ל היו באגמון החולה בגליל העליון, המתחם האינטרקטיבי ביער אילנות בשרון ואזור התצפית ומאגרי המים בחבל הבשור. תנועה ערה נרשמה גם באתר הבניאס ובאזור הר החרמון שהיה עמוס במיוחד. האזורים בהם דיוושו רוכבי האופניים היו הסינגלים באזור הרי ירושלים וחבל מודיעין, רמות מנשה ואזור יקנעם, וביער יתיר בצפון הנגב. ריכוזי נופשים במתחמי הפיקניק של קק''ל היו ביער מלאכים ויער להב בדרום, יערות ברעם, שוויץ וביריה בצפון, יער בן בן שמן ויער קנדה במרכז. השנה לעומת שנים קודמות, התחזקה מגמת לינת השטח בחניוני הלילה, ובקק"ל מעריכים כי לפחות 100 אלף בני אדם העדיפו השנה את לינת השטח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרשות הטבע והגנים נמסר, כי כמיליון וחצי מטיילים פקדו במהלך חג הפסח את השמורות והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. האתרים הפופולאריים ביותר במהלך החג היו אתרי המים -  גן לאומי עין גדי, שמורת טבע הבניאס, נחל עיון, נחל פרת, נחל עמוד ועיינות צוקים. חופי הרשות - חוף הבונים, בית ינאי, ופלמחים. וכמו כן גם האתרים - קיסריה, בית שאן, עין חמד וגן לאומי ירקון.  עוד נמסר מרשות הטבע והגנים, כי במהלך החג נרשמו כ-30 חילוצים, מרביתם בגולן ובהרי אילת בעיקר בשל התייבשות, תשישות ופגיעות קלות בגפיים.


מבקרים בתערוכה בפארק אריאל שרון, צילום: אלכס קפלן

מספר שיא של 50 אלף מבקרים נרשם השנה בפארק אריאל שרון, כך נמסר ממנהלת הפארק ערב החג השני. המבקרים נהנו מהתערוכה הבינלאומית Trash People, שהוצגה באופן חד פעמי בישראל, וניצלו את השטחים הירוקים, האגם מסלולי הטיול ומזג האוויר הנוח בכדי לנפוש בחיק הטבע. התערוכה שהובאה לארץ בשיתוף תאגיד המיחזור אל״ה, המשרד להגנת הסביבה, קק״ל ורכבת ישראל תוצג בפארק גם בהמשך השבוע עד ליום שבת 26.4' והציפייה היא כי עוד אלפי ישראלים ינצלו בימים הבאים את ההזדמנות החד פעמית לראותה בטרם תקופל לקראת הצגתה בשנה הבאה בטיבט.

מהנהלת הפארק נמסר: ״ישראלים רבים הגיעו לתערוכה וגילו מחדש את מה שהכירו עד כה כ׳הר הזבל׳, שהפך בשנה האחרונה לפארק מטופח ויחיד במינו בישראל. היה משמח לשמוע את התגובות החמות של המטיילים וההערכה הרבה שחשנו מהציבור על עבודת השיקום, ובעיקר לראות שהציבור שומר על הניקיון ונהנה גם משאר הפעילויות שהתקיימו בפארק, כמו הדרכות בנושאי שיקום ההר ופיתוח השטחים הפתוחים וסדנאות יצירה מיוחדות בנושאי מיחזור לכל המשפחה. אין ספק שעם ישראל מצא פנינת טבע חדשה במרכז הארץ. אנחנו מזמינים את מי שטרם הגיע לבוא ולראות את השינוי העצום שעבר על האזור, וכמובן שלהזדרז בכדי להספיק לראות את התערוכה המדהימה שתוצג כאן עד לסוף השבוע״.


צילום - באדיבות רשות ניקוז ונחלים כינרת 

המוני נופשים ומטיילים פקדו את אזור הגליל, הגולן וסובב כינרת במהלך חג הפסח ונהנו מהחופים, מטיולים בטבע, מפעילויות מגוונות באתרי התיירות, מהצגות וסדנאות במוזיאונים ועוד. מאיגוד ערים כינרת נמסר, כי מתחילת החג הגיעו 250,000 נופשים לחופי הכינרת. זוהי עלייה משמעותית של 30 אחוז במספר הנופשים ביחס לשנה שעברה. עד היום נאספו 400 טון אשפה, עלייה של 25 אחוז בהשוואה לחג הפסח אשתקד. יוני דותן פקח ברשות ניקוז ונחלים כינרת אמר: "ציבור הנופשים שהגיע ליהנות בחופשת החג הצביע בענק שהכינרת הינה היעד המועדף השנה. העבודה של צוות מנהלי החופים, מבחינת תפעול, ניקיון, אכיפה והסברה התנהלה 24 שעות ביממה על מנת לאפשר לכולם ליהנות מקמפינג, פיקניקים ומסיורים מודרכים ללא תשלום בשביל "סובב כינרת". המוני הנופשים זכו ליהנות מחוף מפרץ אמנון החדש שנפתח במהלך החג לאחר ששודרג ושוקם בהשקעה של 6 מיליון שקלים. לנמל עין-גב, בו התקיים במהלך חג הפסח פסטיבל עין-גב לזמר העברי, הגיעו השנה אלפי משפחות ומבקרים.

אלפי מבקרים בחרו לבלות עם המשפחה באווירה חקלאית-תיירותית והגיעו במהלך החג למכוורות ולרפתות התיירותיות ברחבי הארץ שפתחו את שעריהן לקהל הרחב.