הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פערים בלתי מוסברים בסקרי המחירים של ירקות ופירות


נוכח פערים של עשרות אחוזים במחירי הירקות והפירות של הגופים האחראיים על קביעת מחירם, התנועה לאיכות השלטון העבירה פנייה דחופה למבקר המדינה וללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בבקשה לבחון את הפערים הבלתי מוסברים בהערכת מחירי הירקות והפירות הנצרכים במחיר מנופח ביחס לשווים האמיתי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-04-2014




התנועה לאיכות השלטון העבירה פנייה דחופה למבקר המדינה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבקשה כי יפעלו לבחינת הפער של עשרות האחוזים בין הערכת המחירים של הגופים האחראיים על קביעת מחירי הפירות והירקות בשוק הסיטונאי. ''פערים בלתי מוסברים אלה, מנפחים את המחיר לצרכן ביחס לשוויו האמיתי'' אומרים בתנועה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התנועה לאיכות השלטון ערכה בדיקות עקביות במשך שנה וחצי אחר שלושת הגופים האחראיים על קביעת מחירי הפירות והירקות לצרכן, ומצאה כי קיים פער שיכול לנוע עד 40 אחוזים של מחירים כלפי מעלה. בנוסף, התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי שיטת החישוב של הגופים מסובכת ולא שקופה, וכי קיימים פערים של עשרות אחוזים – דבר המעמיד את מהימנותם של הגופים בסימן שאלה.

כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני המבקר והלשכה, כי השפעתם של הפערים במחירים היא הרסנית מבחינת הצרכן, כיוון שאותו פער של מחירים מהווה אינדיקציה למחירים שבסיכומו של דבר הצרכן פוגש בסופרים וברשתות השיווק. עד שיתבררו הפערים הבלתי מוסברים בהערכת מחירי הירקות והפירות, הצרכן ימשיך לשלם מחירים מנופחים ביחס לשווים האמיתי.