הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון הבריאות העולמי: זיהום האוויר בישראל - מהגבוהים בעולם


ישראל נמצאת במקום ה-12 מתוך 91 מדינות במדד זיהום האוויר העולמי. כך עולה מדו''ח הארגון שדירג את רמת הזיהום ב-1,600 ערים ברחבי העולם. בראש הערים המזוהמות בישראל - אשקלון ומודיעין. המשרד להגנת הסביבה: אנו נוקטים בפעולות מקיפות מאוד בתחום שיפור הפליטות מתעשייה ומתחבורה ובהתייעלות אנרגטית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-05-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

רמת זיהום האוויר בישראל היא בין הגבוהות בעולם, כך עולה מדו"ח שפרסם אתמול (ד') ארגון הבריאות העולמי. הדו"ח סקר 1,600 ערים ב-91 מדינות, ועולה ממנו כי רמת זיהום האוויר בעולם הולכת ומחמירה. רק ב-12% מהערים שנבדקו נמצאה רמת זיהום אוויר שאינה מזיקה לבריאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לפי חוק אוויר נקי מ-2011, ערכי ה-PM10 צריכים לעמוד על פחות מ-60. ברמה זו נבדקת כמות החלקיקים באטמוספרה, אשר משפיעים על הנשימה ועל האוויר הנכנס לריאות, ורמה גבוהה שלהם עלולה להיות מסוכנת לבריאות. העיר בישראל שבה נמצאה רמת זיהום האוויר הגבוהה ביותר היא אשקלון, עם רמת PM10 של 75. אחרי אשקלון נמצאת העיר מודיעין עם 70, באר שבע ובית שמש עם 68, תל אביב עם 67, רחובות עם 63 ואשדוד עם 62. רמות הזיהום הנמוכות ביותר נמצאו דווקא בחיפה ובחדרה: 45 ו-46 PM10.   לשם השוואה, בברלין ובפריס למשל, שתי ערים גדולות באירופה, נרשמה דרגת זיהום של 24 בלבד. ובלונדון אף פחות בדרגת זיהום של 22 בלבד.

 ישראל נמצאת במקום ה-12 אחרי אפגניסטן, בה נמדדו רמות ממוצעות של חלקיקים מזוהמים בגובה של 334. איראן עם רמת PM10 של 320. הודו 200, ואחריהן בנגלדש, סנגל, מונגוליה, מאוריציוס, ירדן, סין וטורקיה עם 115.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה לדוח ולטענות שהושמעו היום כי מקור זיהום האויר הגבוה באשקלון הוא בתחנת הכוח של חברת החשמל: ''המשרד להגנת הסביבה נוקט בפעולות מקיפות מאוד הן בתחום שיפור הפליטות מתעשייה, שיפור הפליטות מתחבורה והתייעלות אנרגטית בכל המדינה. חמור שדווקא כעת יש מי שנאבק במאמצינו, כאשר ועדה ציבורית אף קוראת לבטל השקעות סביבתיות בתחנות הכח שיפחיתו את הזיהום. על כן הודיע השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ, כי לא יעניק לתחנות הכוח של חברת החשמל היתרי פליטה שמהווים תנאי לפעילותן, במידה ויתקבלו המלצות וועדת יוגב, הקוראות לבטל התקנת מערכות שיפחיתו את זיהום האוויר מארובות חברת החשמל. המשרד להגנת הסביבה העביר השנה את התוכנית הלאומית למאבק בזיהום האוויר, ובמסגרת דיוני התקציב הקרובים ידרוש המשרד הגדלת תקציב משמעותית למאבק בזיהום האוויר.''