הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סערה שוברת שיאים במאי: נזקים כבדים לחקלאות


בחברת קנט התקבלו עשרות פניות של חקלאים מכל הארץ על נזקים שנגרמו להם בעקבות מזג האוויר הגשום והסוער. בחברה מעריכים כי מדובר בנזקים בהיקף של מיליוני שקלים. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי זו הפעם הראשונה שבה ירדה כמות כזו של גשמים מאז החלו המדידות בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-05-2014



צילום ארכיון: הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

כמויות הגשם הגדולות שירדו ביממה האחרונה בכל הארץ הותירו נזק רב לחקלאות.  "הגשמים גרמו לנו נזקים גדולים מאוד'' אמר היום ל-nrg דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים ובעל משק חקלאי במטולה. ''כל הפירות שנמצאים במועד ההבשלה נכנסים עכשיו להליך של הבשלה מואצת. עודף המים גורם להתרככות של הפרי והוא הופך ללא ראוי לשימוש. למשל הדובדבן שנמצא כעת בהבשלה ועם כמות של 40-50 מ"מ של מים הוא פשוט מתבקע, וכך גם המישמש. אני עוסק בחקלאות כבר למעלה מ-30 שנה ולא זוכר דבר כזה וברמה כזו".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנתוני השירות המטאורולוגי שפורסמו היום עולה, כי היתה זו היממה הגשומה ביותר בחודש מאי מאז החלו  המדידות בפריסה ארצית בשנת 1920. הממוצע הארצי הגיע לכ-25 מילימטרים. שיא הגשם היה בקיבוץ צרעה שבאזור ירושלים, שם ירדו 82 מילימטרים של גשם. מפלס הכנרת עלה מאז שעות הבוקר ב-2.5 סנטימטרים, וגם כאן מדובר בשיא מאז תחילת המדידות.

מקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נמסר כי משעות הבוקר התקבלו עשרות פניות של חקלאים מכל רחבי הארץ על נזקים שנגרמו בעקבות מזג האוויר הגשום והסוער שהחל אמש. עיקר הנזק נגרם כתוצאה מהברד והגשמים. הברד פגע בעיקר בגידולי פירות ובכללם ענבים משמש, אפרסקים ונקטרינות.  הגשמים גם גרמו נזק לגידולי שחת השונים המשמשים בעיקר למאכל לבעלי חיים ואשר מונחים בעונה זו של השנה לייבוש בשדות.

מנכ"ל קנט דודי גינזבורג, מעריך כי מדובר בנזקים בהיקף של מיליוני שקלים. מעריכי החברה כבר יצאו לאזורים שנפגעו כדי להעריך את הנזקים.

ארז ויסמן מנכ''ל ארגון עובדי המים אמר היום: ''שהגשמים לא יבלבלו את האוצר. למרות כמויות הגשמים שירדו, החקלאים כבר החלו להשקות את השדות עוד בינואר. החקלאים דורשים להכריז על השנה כשנת בצורת".