הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל: עמדות טעינה סולאריות למכשירים ניידים


שבעה עמודי תאורה סולאריים שהוצבו ע''י חברת 'פשוט ירוק' באזור מחלף שבעת הכוכבים, יאפשרו לעוברים ולשבים להטעין את הטלפונים הניידים שלהם בעמדת התקנה מיוחדת שמחוברת לכל עמוד. הפיתוח החדשני מיושם כפיילוט בהרצליה ואמור להגיע בהמשך לערים נוספות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-05-2014



צילום: חברת 'פשוט ירוק'

מה תעשו אם נתקעתם בהרצליה פיתוח עם סוללה ריקה בסלולרי? החל מעכשיו תוכלו לגשת לכל אחד משבעת עמודי התאורה הסולארית שהותקנו באזור צומת הסירה, להתחבר לשקע ולמלא את הסוללה. השמש תשלם עבורכם את החשבון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הרצליה היא העיר הראשונה שבה הותקנו עמודי התאורה הסולאריים שבאמצעותם ניתן לטעון מכשירים ניידים. מדובר בפיתוח חדשני של חברת פשוט ירוק הישראלית, שמיושם בעיר כפיילוט ואמור להגיע בהמשך לערים נוספות.

בכל אחד מהעמודים מוצבת עמדת טעינה עם מספר שקעים ל-USB ומצת רכב. הפאנל הסולארי שבראש העמודים צובר בשעות היום די אנרגיה לתאורה בלילה לטובת העוברים והשבים, וגם מאפשר הטענה של טלפונים ומכשירים אלקטרוניים אחרים בכל שעות היממה.

''למדינת ישראל יש שלל אפשרויות לניצול אנרגית השמש, במיוחד בתקופה שבה מחירי החשמל עולים כל העת ואנחנו רק בשלבים הראשונים של מימוש היכולות'' אומר גיא סער מנכ''ל החברה. ''עמודי התאורה הסולאריים מתאימים לרשויות מקומיות רבות בארץ וחוסכים בנוסף לעלויות האנרגיה להארה עם פנסים יקרים, גם את החיבור לתשתית החשמל שלא תמיד נמצאת בקרבת מקום.